Wat moet ik doen!

Gestart door Whisky, september 07, 2011, 17:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisky

Hallo allemaal..
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik actief was op deze site..
Alles ging goed met mijn parkietjes, ik had er 2, een engelse en een ''gewone'' grasparkiet..
Ze hadden wel eens meningsverschillen op het begin maar niets ernstigs.. Ik denk dat alle parkietjes wel eens tegen mekaar schreeuwen..
Wij gingen ruim een jaar terug verhuizen naar een plek waar wij geen 2 parkietjes konden hebben. Dus hebben we ze toen (omdat we niet echt het idee kregen dat ze erg aan mekaar gehecht waren) uit elkaar gehaald en de tamme vogel bij ons gehouden en de ander bij een goede vriendin van me. We merkten binnen een week dat dit niet de verstandigste keuze was en dat ze echt bij elkaar moesten zijn en blijven. Ik heb vogeltjes nog nooit zo blij gezien dat ze elkaar weer zagen.. vrolijk rondvliegen in de kooi en in huis bij mijn ouders (waar wij ze toen ondergebracht hebben).
Vanaf dat moment werd de band tussen die 2 alleen maar sterker! En waren ze helemaal gek op elkaar.. Op een dag begon de engelse parkiet ineens bovenop de ander te klimmen terwijl ze beiden super vrolijk kwetterden, oftewel, liefde? Dit is al ruim 2 tot 3 maanden zo..
Maar ik merkte dat Hennessy (de grasparkiet) niet lekker in het vel zat. Wij dachten, misschien legnood? Ze zat bol, kroop dicht tegen Whisky aan.. Gewoon niet helemaal de oude.. Omdat het vogeltje niet tam was, was het pakken ervan een drama! Maar we wilden zeker weten dat het geen legnood was dus heb ik m gepakt en samen met mijn vader (die veel verstand heeft van dieren) even gecheckt. Het was geen legnood. Wel voor de zekerheid de cloacka ingesmeerd met olie. Geen eitjes gelegd maar toen wij gingen verhuizen en de vogels in ons nieuwe huis neerzette leek het een stuk beter met m te gaan. We hebben nu een mooie grote woonkamer en lieten dus ook de vogeltjes heerlijk rondvliegen. Hij was weer helemaal de oude..

We wonen daar nu 2 maanden ruim. En gisteren hebben ze nog lekker helicoptervluchtjes gemaakt door het huis lekker trosgierst gegeten en alles.. En vanmorgen lag die dood in de kooi  :-[ Dus uit de kooi gehaald, meegenomen naar mijn ouders en daar heeft mijn vader even voor de zekerheid gekeken of het legnood is geweest (zeer onwaarschijnlijk dat die daar zo lang mee rondge''vlogen'' zou hebben maar toch. En toen bleek zij, een hij te zijn(neusdop was altijd bruinig en niet echt duidelijk gekleurd. Maar, geen legnood dus..
Vandaag de arme schat begraven. Maar hoe lullig en cru het ook klinkt (zeker omdat het de dag zelf nog is) Maar Whisky is dus al 3 jaar samen geweest met zijn maatje ( ik weet nu niet meer of Whisky nou een mannetje of vrouwtje is.. aangezien ik het de vorige keer ook fout had)
Maar ik ben bang dat Whisky eenzaam wordt in zijn eentje.. Hij is de hele dag al een beetje uit zijn doen.. Nog geen 5 minuten stil geweest.. blijft maar kwetteren en schreeuwen..
Maar omdat Whisky dus al 4 jaar is, is het ook niet handig om er een andere bij te zetten mochten we echt merken dat hij eenzaam word. Toch?
Maar wij hebben dalijk ook niet echt tijd meer voor m om regelmatig aandacht te geven, aangezien er wij een dezer dagen/ weken zelf een kleine verwachten.

Vandaar dat ik even radeloos ben. Ik heb bij mijn honden gemerkt toen er 1 stierf, dat de ander zo eenzaam en ongelukkig was, dat die 7 maanden later ook overleed. 
Van het gekrijs van nu word in iedergeval niemand gelukkig want het is echt heel heftig..
Iemand tips?
Whisky oogt overigens volledig gezond en fit.. Hij vliegt goed, goed richtingsvermogen qua vliegen, was tot vanmorgen lekker vrolijk maar bijt wel van zich af als je met je hand te dicht in de buurt komt.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bedankt in ieder geval alvast!

Kleintjes

Wat 'n verhaal zeg, tjongejonge.

Is niet niks dat je parkietje overleden is.  De ander kan zich best eenzaam voelen, en leeftijd is geen bezwaar tegen 'n nieuw vriendje. Ikzelf heb 'n 7 jarige gehad die ineens vrijgezel was, dus hebben we voor hem 'n maatje gehaald waar hij toch nog 'n mooie tijd mee heeft gehad (oudje is uitiendelijk overleden door leeftijd en ziekte-combinatie).

Kun je misschien 'n duidelijke foto plaatsen van de neusdop van Whiskey? Wellicht kunnen wij je hier helpen :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Whisky

De foto die ik erbij heb gedaan is een oude foto in z'n oude kooi (al heel snel vervangen door een meer geschikte parkieten kooi.)
Maar het is dus een engelse grasparkiet, en sommigen zeggen dat de kleuren dan anders zijn? En daarbij is die ook bijna helemaal wit zoals je kunt zien en eigenlijk alleen de veren tussen de vleugels zijn blauw (wel heel mooi blauw  ;D )

Vannacht ben ik mijn bed uit gegaan omdat ik rare geluiden (voor 'snachts in ieder geval) hoorde. Dus ik liep naar de huiskamer naar Whisky toe en die was helemaal geflip in de kooi!! Hij was aan het fladderen en door de hele kooi heen overal tegenaan aan het vliegen, het leek net een adhd parkiet. Dus ik heb de lamp even aan gedaan en ik ben voor de kooi gaan zitten, een boekje lezen, zodat die wat gezelschap had. Nieuwe trosgierst in de kooi opgehangen, en hij was weer rustig. Om kwart voor 3 toch maar weer naar bed gegaan en heb m verder niet meer gehoord. Nu zit ik in de huiskamer en is die alweer geen moment stil geweest. De kooi staat overdags als we thuis zijn altijd open zodat ze kunnen vliegen wanneer ze willen. (sinds gisteren moet die zin dus in enkelvoud) Maar Whisky blijft kwetterend en luidruchtig in z'n kooi.

Nou, ik ben erg benieuwd of jullie me kunnen vertellen of het een hij of zij is  :P

Maar we kijken het nog even aan, of hij erg eenzaam is en hoe tam die weer gaat worden (hij was minder tam geworden toen de ander erbij kwam dus hij gaat ook niet meer vrijwillig bij je zitten en dus zit die ook altijd bij of in z'n kooi afgezien van zijn vluchten door de huiskamer) Als die nou wat tammer zou zijn zou die z'n gezelschap ook meer bij ons kunnen zoeken.
Vandaag heb ik alleen nog maar ''vrolijk gekwetter'' gehoord en nog geen gekrijs! Dus dat is goed, lijkt me?
Lastig lastig. Dank je voor je reactie in ieder geval :)

Groetjes

[verwijderd door de beheerder]

BudgieMe

Allereerst sterkte met het verlies van Hennesy, als het echt een man was en de dop was bruin dan zal hij een tumor gehad hebben waaraan hij dus uiteindelijk is gestorven.

En Whisky is een mannetje dus je kan zowel een man of pop je er bij doen.

Kleintjes

't Type grasparkiet heeft niets met de neusdopkleur te maken. Zowel Australische als Engelse grasjes hebben bij de man 'n blauwe dop en bij de dames bruin. De kleur kan wel wisselen afhankelijk van ziekte en kleurslag. Bij sommige kleurslagen (kleursoort) is de dop bij de man roze.

Ik ga ook voor man. Bij mannetjes maakt 't niets uit of je er 'n ander mannetje bij zet of 'n leuke dame ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Whisky

Hallo allemaal,
Bij deze wil ik even melden dat wij ervoor gekozen hebben een nieuw parkietje te kopen.
Een iets jonger parkietje van zo'n 12 weken oud. Het is heel duidelijk een manneke, een mooie blauwe neusdop.. Ze kunnen het goed met elkaar vinden, al haalt Whisky af entoe uit naar Raki (naam van het nieuwe parkietje)  :P om het maar in de trend van de drank soorten te houden  :P Maar Raki scheelt het niet zoveel en gaat gewoon verder met waar die mee bezig was.. Het is wel heeeeeeellll raar om zo'n verandering in de kooi te zien. Eerder waren het 2 witte vogeltjes. 1 met blauw en 1 met paars. Nu hebben we gekozen voor een meer ''doorsnee'' parkiet. Namelijk een groene. Dus best een verandering. maar wel leuk. Deze is nog actiever en maakt veel meer gebruik van de speeltjes! Na het een en ander in huis aangepast te hebben, hebben wij de kooi open gezet voor Whisky (omdat die nogal gewend is aan vrij rond kunnen vliegen) en Raki vond het reuze intressant! Dus ook die vloog uit de kooi Whisky achterna. Ging minder soepel uiteraard (landde in het gordijn :P ) omdat wij denken dat die nog nooit echt los gevlogen had.. Maar na 3 keer rondvluchten gedaan te hebben moet ik zeggen dat hij het reuze goed onder de knie (vleugel  ;) ) krijgt! Hou jullie op de hoogte, en nogmaals, Bedankt.

Groetjes ons!