open snavel

Gestart door DidiDaantje, september 01, 2011, 22:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DidiDaantje

Hallo allemaal,

Ik heb mijn parkiet Daantje sinds gisteren avond. Hij is echt heel erg leuk en lief.
Ik praat veel met m en steek mijn hand in de kooi en vandaag kon ik hem al aaien en kwam hij op mijn vinger zitten!!!

Nu is mijn vraag alleen;
Soms doet Daantje z'n snavel open alsof ie gaapt. Alleen weet ik niet of hij echt gaapt of dat ie mij af probeert te schrikken.

En dan heb ik nog een vraag;
Ik ben vergeten te vragen of het een mannetje of vrouwtje is. Wie kan mij vertellen hoe ik daarachter kom?

Groetjes Didi

topictitel maar even aangepast: een parkiet heeft geen mond maar een snavel.
Gr PF

Kleintjes

Hallo en welkom :D

Geef je parkietje eerst 'n paar dagen de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving. Dat hij / zij op de hand komt zitten is omdat 't hummeltje nog totaal overdonderd is door alles wat er gebeurd is.

Parkietjes gapen ook, dus dat kan prima. Soms 'dreigen' ze ze ook met hun snaveltje open. Hangt af van de situatie.

Aan de kleur van de neusdop kun je zien op 't 'n kereltje is of 'n dametje. Er staat ergens 'n schema, weet even niet zo snel uit m'n hoofd waar.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

#2
Namens ons ook hartelijk welkom :)
Kom je met deze link wat verder?groetjes.
@Kleintjes is het die? Bij deze graag gedaan!



http://i8.photobucket.com/albums/a7/parkietenlover/neusdoppenkleur.jpg


Deze was 't inderdaad :D Bedankt!

DidiDaantje

Hallo,

Dank jullie wel!
Fijn dat ik met al mijn vraagjes bij jullie terecht kan.

Ik heb gekeken en ik geloof dat het inderdaad een mannetje is!
Ik heb ook geen idee of Daantje dat doet om mij af te schrikken of omdat hij moet gapen.
Ik zal er vaker op gaan letten. Dat tam worden zal met de tijd komen, en ik moet gewoon veeeeeeeel geduld hebben.

Tot weer.

Groetjes

parkietenlover

blauwe neusdop=man
bruine (in het begin paarsachtig) neusdop=pop