Geadopteerd parkietje: Tips voor hereniging?

Gestart door Sannie71, augustus 27, 2011, 18:19:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sannie71

Hallo allemaal,

Ik ben Sandra en heb inmiddels een aantal dagen een parkietje in huis wat is aan komen vliegen da avond dat Anita haar snoepie kwijt is geraakt. DIt parkietje, Henk hebben we hem genoemd..., heeft een week in het asiel gezeten en toen kregen wij bericht dat we hem mochten ophalen.
Daarna heb ik nog contact gehad met Anita nav haar opgehangen briefjes in de buurt, helaas is dit parkietje dus niet Snoepie, hij lijkt er wel heel erg op.
Wij hebben hem nu dus in huis en zijn hard bezig hem weer het vertrouwen in mensen te geven en hem weer lekker tam te maken (toen hij aan kwam vliegen was hij heel tam).
Het gaat me echter nog steeds aan mijn hart dat er ergens iemand is die zijn beestje kwijt is.
Henk is geringd, kanik op die manier achter zijn oorspronkelijke eigenaar komen?
Wie weet dit en kan ons helpen om hem weer op zijn vertrouwde plekje terug te krijgen?
(zo snel mogelijk anders worden de kinders te gehecht aan Henk...)

Groeten Sandra


Sannie71

Wat is hier de bedoeling van?? Ik heb een beestje gevonden al ver voor de 26ste... Woon ook niet in de buurt van Schiedam.

Ik wil graag weten hoe ik met de nrs en codes van de ring achter een evt eigenaar kan komen...

Ik snap eigenlijk ook niet hoe dit nu ineens een losstaand topic is geworden,ik had hem onder anita haar verhaal omdat dit ook verband met elkaar had...

Kleintjes

Citaat van: Sannie71 op augustus 28, 2011, 21:55:16
Wat is hier de bedoeling van?? Ik heb een beestje gevonden al ver voor de 26ste... Woon ook niet in de buurt van Schiedam.
Dat had je dus niet vermeld.
Bij de een is 'enkele dagen 2 dagen, bij de ander is dat meer dan 'n week.

Citaat van: Sannie71 op augustus 27, 2011, 18:19:08
Daarna heb ik nog contact gehad met Anita nav haar opgehangen briefjes in de buurt, helaas is dit parkietje dus niet Snoepie, hij lijkt er wel heel erg op.
Citaat van: Sannie71 op augustus 28, 2011, 21:55:16
Ik snap eigenlijk ook niet hoe dit nu ineens een losstaand topic is geworden,ik had hem onder anita haar verhaal omdat dit ook verband met elkaar had...
Je zegt 't net zelf hierboven, dus dit hoort er niet bij, aangezien 't zich hier om 'n ander vogeltje handelt. Sorry.

Al eens geprobeerd 'n parkietenbond of vereniging te bereiken? Die hebben meestal wel informatie als 't 'n kweker betreft.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Citaat van: Sannie71 op augustus 27, 2011, 18:19:08

Wie weet dit en kan ons helpen om hem weer op zijn vertrouwde plekje terug te krijgen?



Citaat van: Lovesbudgies op augustus 27, 2011, 01:29:12


Nog wat tips:
Licht Amivedi en de dierenambulance in de buurt in, zet haar ook op marktplaats, social media, etc.


Dit was dus de bedoeling als je even verder had gelezen,...

Sannie71

Dank jullie wel voor het meedenken.
Amivedi is ingelicht.

Parkietenbond, zal er eens op googlen.

Ik snap alleen nog steeds niet hoe dit een losstaand topic is geworden met deze titel...

BudgieMe

Met het ring nummer kan je de kweker vinden en die weet aan wie hij het verkocht heeft als het goed is, dat loopt via de bond;
http://www.nbvv.nl/content.asp?page=1

Dat het een nieuw onderwerp is geworden is door de moderators zo verplaatst, zo valt het beter op dan als aanhangsel aan een draadje van een ander. ;)
Goed bedoeld dus.

Parkieten-Freak

#7
Inderdaad BudgieMe.

@Sannie 71
Als iemand een topic opent is het voor topicstarter én de forumleden fijner als de originele vraag centraal blijft staan.
Als andere leden totaal andere vragen in hetzelfde topic gaan stellen, correspondeert de inhoud niet meer met de topictitel.
Dit is dan ook de reden dat een moderator een topic opsplitst in twee afzonderlijke topics. Op die manier blijft het overzichtelijk.



Sannie71

Oke helder! Bij een ander forum kreeg je daar dan bericht van. IK was het bericht nu gewoon kwijt, haha!
Ik ga achter die bind aan en kijk wat ikkan vinden!

Fijne dinsdag!!!