Grasparkiet vermist sinds vanavond (Omgeving Schiedam)

Gestart door ParkietP, augustus 26, 2011, 22:46:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietP

Goedenavond,

Helaas is vanavond 1 van mijn 2 grasparkieten weggevlogen. Ze schrokken ergens van en vlogen wild weg door de kamer. Een vogel is toen tegen de hoordeur gevlogen, en daarna direct naar buiten. Gelukkig kon ik zien in welke richting ze ongeveer wegvloog. Ik ben direct gaan zoeken en zag haar gelukkig in een boom zitten, maar deze was te hoog om bij te komen. Met een lang schepnet hebben we geprobeerd om haar te vangen, maar ze vloog toen opnieuw weg.

Mijn grasparkiet heet Sky. De ene keer reageert ze wel op die naam, maar vaak ook niet. Ze is ongeveer 1 jaar oud. Ze is grotendeels wit, met een blauwe rug, 'wolken patroon' op haar borst, en zwarte 'schubben' op de vleugels. Ze heeft 1 paarse wangvlek (rechts), en 1 witte wangvlek (links).
Ook draagt zij een rode/oranje ring om haar poot, met het volgende kweeknummer: 5RWC16

Het tijdstip van wegvliegen is rond 19.15 uur deze avond geweest. De boom waar wij haar voor het laatst gezien hebben bevindt zich aan de rand van het natuurgebied Midden-Delfland in de wijk De Velden in Schiedam.
Daarna is ze weggevlogen het natuurgebied in. Hier staan wat lage bomen en struikgewas, eromheen hoog gras. Hier hebben wij haar naartoe zien vliegen, maar daarna niet meer gevonden helaas.

Als via maps.google.nl de volgende coördinaten: 51.948048,4.375681 in het zoekvenster worden ingegeven, is de locatie te zien, waar Sky voor het laatst gezien is.


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Achjeej, wat naar dat ze is ontsnapt!

Nog wat tips:
Licht Amivedi en de dierenambulance in de buurt in, zet haar ook op marktplaats, social media, etc.
Zet een kooitje neer met trosgierst erin, en strooi een paar keer per dag op dezelfde tijd zaadjes op de plek waar je haar voor het laatst zag. Ze zoekt naar eten en als ze eenmaal doorheeft dat er daar zaadjes liggen, zal ze misschien wel telkens daar komen eten.