los vliegen in de avond?

Gestart door kalinda, augustus 26, 2011, 11:06:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kalinda

Een vraagje: overdag is het soms wat lastig om mijn parkietjes los te laten vliegen.
Ik moet nogal eens weg, en s'middags werk ik.
Is het een idee om ze s'avonds los te laten? Dan ben ik altijd thuis, en als ik naar bed wil en ze zijn nog niet terug in de kooi dan laat ik een klein lampje aan.
Ik neem aan dat ze na verloop van tijd wel terug gaan naar hun kooi.
Als ik slaap en er zou iets zijn dan hoor ik het wel. Als ik echt weg moet overdag vind ik het niet verantwoord om ze los te laten.
Helaas zijn ze (nog) niet tam genoeg om ze naar de kooi terug te brengen. Dan zou ik ze moeten vangen en dat lijkt me niet goed.
Verstoor ik hiermee hun natuurlijk slaapritme of valt dat wel mee?

(eventjes de zinnen van elkaar losgemaakt ;) Groetjes, Kleintjes)

Kleintjes

Hallo,

't is niet aan te raden je parkietjes 'savonds / 'snachts onbewaakt alleen te laten. Je denkt dat je dat wel hoort als er iets is, maar meestal hoor je niets. Stel dat er 'n parkietje ergens achter valt of klem komt te zitten en geen geluid kan maken, dan vindt je de volgende dag geen leuk vrolijk vriendje. Helaas is dat in de werkelijkheid al vaak voorgekomen.

Je kunt ze gerust 'savonds los laten, maar zorg er voor dat ze veilig in hun kooi zitten voordat je zelf gaat slapen.

Parkietjes hebben 't liefst 'n vast ritme, ongeveer 12 uur licht en 12 uur slaap. Tussendoor dutten ze soms, dat is geen probleem.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses