Wie is er op zoek naar een kruipertje?

Gestart door peet, augustus 25, 2011, 17:49:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peet

Driekwart jaar geleden heb ik al eens een berichtje geplaatst op dit forum omdat het mannetje (kruipertje) door het vrouwtje niet meer geaccepteerd wordt. Hij wordt om de haverklap van zijn stokje geduwd en opgejaagd. We hebben een tijdje 2 apartje kooitjes gehad, maar daar werd het vrouwtje erg onrustig van en probeerde bijv. steeds uit te breken. Als ze los mocht, dan zat ze steeds op de andere kooi en vertoonde ze nog steeds vervelend gedrag.Kortom, het mannetje werd nergens met rust gelaten. Ze zitten nu weer samen in 1 kooi, maar dit is geen succes. De eerste paar weken ging het prima, maar nu zijn we weer terug bij af. 
Ik ben nu op zoek naar iemand die graag dit mannetje een nieuw thuis wil geven, misschien als gezelschap van een of meerdere kruipertjes.
1 lid van dit forum had mij dit toentertijd al voorgesteld, maar daar waren wij toen nog niet aan toe.
Ik kom uit Tilburg, dus misschien dat iemand uit de omgeving interesse heeft.

inge

#1
 


Citaat van: Marje45 op juli 18, 2011, 17:24:11

Voor bij mijn twee vrouwelijke parkietjes waaronder een kruipertje zoek ik wat mannelijk gezelschap!
De dames zijn twee jaar oud, er is de mogelijkheid ze eerst gescheiden aan elkaar te laten wennen..
De (nieuwe) kooi zal natuurlijk helemaal kruiper proof zijn.


Misschien zoekt Marje nog wel een grasje ;)

Veel succes hopelijk krijgt hij nog een mooie toekomst tegemoet!!!!!!!!!

peet

Hoi Inge,

dank je wel voor je reactie. Ik ga haar een berichtje sturen!

gr. Petra

GeetjeBird

#3
Is de kruipersziekte bij zo'n parkietje nog besmettelijk voor andere parkietjes?
Blijven ze hun hele leven besmettelijk?

Groeten
Germaine

Oh wacht ik lees het al...
De nestgenootjes die de infectie wel overleven worden drager van het virus en blijven levenslang besmettelijk voor andere dieren. Oudere grasparkieten kunnen ook geïnfecteerd raken, maar deze infectie is na ongeveer een half jaar niet meer aantoonbaar in het bloed.

inge

Graag gedaan ,hoop dat je vlug een nieuwe thuis vindt voor hem waar hij gelukkig kan zijn :)

Groetjes.

inge

En Petra,weet je al iets meer?
Laat je het weten als je dat wilt ,of je een nieuw huisje voor hem gevonden hebt?

Groetjes,

Inge :)

peet

Hoi Inge,

ik Marje45 gisteren een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Natuurlijk laat ik het weten als ik een nieuw huisje voor Jip heb gevonden!

groetjes Petra

lovesbudgies

Maak er geen slow-chat van, doe dit soort correspondentie liever via pb.  :)
Tnx guys! Gr. Lisanne

peet

Even een update! Een paar weken geleden hebben we de pech gehad dat Janneke is ontsnapt, de tuin in. Ze liet zich niet vangen en zien. Ze bleek niet ver te zijn gekomen, de buurvrouw vond haar de volgende dag in de tuin. Helaas heeft ze de koude nacht niet overleefd.
Sindsdien zit Jip dus alleen en die gaat met de dag vooruit. Hij komt zelfs uit zijn kooitje en wandelt op zijn gemak heel de huiskamer door. Hij lijkt ook tam te worden. Met Jip gaat het helemaal goedkomen. Bedankt voor jullie reacties. groetjes Petra


inge

Hoi Petra,
Wat jammer dat Janneke het niet overleefd heeft :(

En het goede nieuws is natuurlijk wel tof om te lezen ;)
Super dat het nu goed gaat met Jip,geniet ervan!!

Groetjes, Inge

lovesbudgies

Wat naar dat je Janneke bent verloren. :(
Wel fijn dat Jippie nu opleeft! Ik zal dit topic sluiten.