wat moet ik doen

Gestart door bbk.twiddle, augustus 25, 2011, 04:03:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bbk.twiddle

hallo,

ik heb sinds een paar dagen een parkietje, en nou zag ik dat er ontlasting aan zijn achterste hing,
ik heb hier een foto van gemaakt en vraag me af moet ik hiermee naar de dierenarts ofniet.


_White_

Hmm wat ik wel weet is dat als ik mijn parkietjes net uit de winkel heb dat ze altijd ontlasting hebben aan de achterkant, maar na een paar dagen komt het goed. (misschien komt het door de voer die ze daar krijgen)

Trouwens ik weet niet waar je jou/uw parkietje vandaan hebt  :).

bbk.twiddle

#2
deze ochtend was het al een stuk minder, en heb vandaag ook wat spulletjes voor Twiddle gekocht zodat ie zich misschien wat meer thuis voelt; schommeltje, spiegeltje,  mineraalblokje en wat snoepsticks.  Zag dat ie net probeerde het zelf schoon te maken, dus dat is volgens mij wel goed toch ?

groetjes sten

Geen MSN taal a.u.b. Bij deze gecorrigeerd. Groetjes, Kleintjes

Kleintjes

Met snoepsticks moet je zuinig zijn. Er zit honing in wat veel suiker bevat, suiker zorgt er voor dat parkietjes al snel te dik worden.

Kan altijd wel eens gebeuren dat er wat poepjes aan de veertjes hangen, vooral als ze stress hebben gehad, zoals in dit geval. Houdt 't wel goed in de gaten of er verder niks aan de hand is.

Nog 1 tip: Vervang die plastic stokken door houten stokken, beter zou zelfs nog zijn boomtakken. Hout is veel beter voor de voetjes en nageltjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Kijk het nog even aan, het kan door de stress van de verhuis komen.
Twijfel je stuur dan wat ontlasting op naar bijv. Dr. Hedwig van der Horst - Veldhoven.

bbk.twiddle

#5
Goedemorgen,

Vandaag ziet het er een stuk beter uit, er zit geen ontlasting meer.
Bedankt voor de tip over de stokjes, ik kan dus gewoon een paar takken van buiten in de kooi plaatsen? Heb je misschien ook nog een handige tip voor het bevestigen? En over de snoepsticks hoe kan ik dit het beste doseren dan?

groetjes sten


(Sorry voor de msn taal van vorige keer macht der gewoonte)

Kleintjes

#6
De takken kun je mhsscien klemmen of aan de uiteinden ietjes inzagen zodat de spijltjes 'er in vallen' zoals bij houten (en sommige plasticen) stokken die je in de winkel kunt kopen.
Beste is takken van (onbespoten!!) fruitbomen, behalve de kersenboom.
Er staat ergens 'n hele lijs over welk hout geschikt is en wat niet, zal 't even voor je opzoeken met de zoekdinges.. zoekfunctie, dat haha (sorry, ben soms vergeetachtig). Klikkerdeklik (Er zijn nog meet topics over zitstokken, typ maar eens in bij de zoekmachine: Zitstokken. Dan komt er 'n hele lijst tevoorschijn :D )

De snoepsticks kun je volgens sommigen beter nooit geven, ik ben zelf van mening dat ze af en toe 'n paar uurtjes mogen snoepen ;) Ze eten in 't wild ook wel eens bloemen (en hier paardebloem), daar zit ook zoetigheid in.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses