Waarom trilt mijn parkiet met zijn staart?

Gestart door Nathanaël, augustus 17, 2011, 17:22:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nathanaël

Hallo allemaal, ik ben Nathanael.
ik heb een vraag. Ik heb sinds vandaag een parkiet gekocht, hij is nog maar 2 weken oud althans dat is mij vertelt, maar ik vroeg me dus af waarom mijn grasparkiet met zijn staart trilt is hij ziek of is hij gewoon bang?

foxie13

Hallo,

Welkom op het forum. Een parkietje van 2 weken is wel erg jong! Is het niet 2 maanden? Het kan zijn dat je parkietje nog erg bang is en dat hij daarom trilt. Het beste is ook om hem eerst een tijdje met rust te laten, zodat hij kan wennen aan zijn omgeving. Als een parkietje ziek is, gaan ze meestal bol zitten.

Groet,

Nathanaël

Ja 2 weken of ze bedoeld 2 weken uit het blok meschien in iedergeval hij zit heletijd stil op ze schommeltje en doet niks anders dus het zou wel kunnen kloppen dat die bang is

Moppers

Parkietjes van 2 weken zijn nog lang niet 'af', dus dat moet makkelijk te zien zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de foto's in het verslag van Marit: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,20785.0.html. Ziet hij er meer uit als de eerste foto's dan gaat het om een paar weken oud, lijkt hij meer op de laatste foto's, dan zal het 2 weken uit het blok of 2 maanden zijn.

Echt trillen met de staart kan een teken van angst of onzekerheid zijn. Als hij meer vertrouwen krijgt in zijn omgeving en in jou, dan komt dat vanzelf goed. Laat hem dan maar een paar dagen lekker met rust zodat hij op zijn gemak zijn nieuwe omgeving kan leren kennen.
Gaat hij echter duidelijk met zijn staartje op en neer op het ritme van zijn adem, dan is dat een teken dat hij ziek is. Dit noemt men ook wel staartwippen.

Nathanaël

Ik kan t niet goed zien als de trillingen van de staart nou gepaard gaan met de ademhaling voor dat ik hem/haar haalde deed die niet zo maar was die ook erg rustig
p.s. ik werd net wakker gemaakt door me grasparkietje door een hele harde krat was hij geschrokken van iets want hij vloog heel woest rond?
Groet.

Nathanaël

#5
Ben ik weer: Mijn parkiet is nu al een stuk rustiger en trilt niet meer met zijn staart. Wat wel nog vreemd is, is dat de parkiet nu stil zit en heel voorzichtig met ze staart elke keer omhoog beweegt. Zou dit staartwippen kunnen zijn?

Leesbaar gemaakt. Gebruik leestekens en Hoofdletters. Groetjes, Kleintjes

Kleintjes

Gun je parkietje de tijd om te wennen. Hij is nog altijd in 'n soort shock toestand: Ineens compleet andere omgeving, weg van de vriendjes die hij had en ook nog vreemde mensen..
Geef hem de tijd om te wennen, in de eerste dagen is 't niet zo vreemd om 'ander' gedrag te zien.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses