Snavel tegen snavel

Gestart door _White_, augustus 17, 2011, 11:47:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

_White_

ja, weer ik  ;),

Nou, ik heb een vraagje!(heb al gezocht op het forum maar kon niets vinden en ook al Gegoogled :( ) Maar toch kon ik geen antwoord vinden op mijn vraag.
Nou ik had eerst 2 parkieten (Yesim & Caze) 3 jarig mannetje en 4 maanden popje. Alleen heb ik een paar weken geleden nog een 'koppel' gehaald, deze 2 zijn nog maar 4  maanden oud.
Wat ik wilde vertellen is dat alle jonkies aandacht willen van Yesim maar die geeft alleen maar 'kopstootjes', dus met de snavel aantikken. Maar wat me wel opvalt is dat het jonge mannetje steeds aandacht zoekt bij Yesim en tuurlijk gaat Yesim er op in, alleen ze geven elkaar 'kopstootjes' en ik wou graag weten waarom ze dit doen en wat betekent dat?
En nog iets, als zij dat doen komt Caze eraan klimmen en jaagt ze de arme jongen weg  :(.

Nou dat was mijn verhaal en vraag :P

MvG Mo....

Missygirl

Hallo :),

Ik heb je verhaal gelezen.
Ik weet wat je bedoeld,alleen weet ik het antwoord helaas niet.

Is het niet dat ze nu de rangorde aan het bepalen zijn?
Hou het wel even in de gaten.

Groetjessss

_White_

#2
Volgens mij is de rang orde al bepaald, want Caze jaagt iedereen weg waar ze ook maar komt en Yesim, het oudste mannetje, word door iedereen wel weggejaagd :P

Duidelijk leesbaar gemaakt. Groetjes, Kleintjes

BudgieMe

Dat is normaal gedrag hoor, snaveltje tik. ;)
Is een beetje uitsloven, uitdagen. Goed teken overigens want dan vind degene die het doet de ander wel leuk.

_White_

ok bedankt voor je reacite  8)

Tinus

Sinds enkele dagen heb ik ook 2 grasparkieten.
Ze zijn 7 weken oud, gewend aan personen in de kooi doordat ze in een grote kooi zaten die in de tuin stond waar de hobby kweker in ging om te voeren(inderdaad, ik weet even niet de juiste spelling van dit moeilijke woord).

Deze 2 grasparkieten zitten de hele tijd aan elkaars hoofd, vooral de ene bij de ander en andersom zie ik eigenlijk niet.
Daarnaast zitten ze ook veel snavel tegen snavel zoals waar dit topic over gaat.

Niks om zorgen over te maken?
De tam maak cursus zelf die ik ze aan het geven ben gaat eigenlijk erg goed, ze maken zich totaal niet druk als ik me hand in de kooi doe, het interesseert ze niet lijkt het wel.

BudgieMe

Je moet je pas zorgen maken als ze elk in andere hoek van de kooi zitten,...alles wat ze met elkaar doen is meestal positief. ;)
Tja tenzij pikken tot bloedens toe maar dat is zeer zeldzaam hoor.