Kweker omgeving Volendam?; voldoende leefruimte voor twee parkieten?

Gestart door El Captain, augustus 14, 2011, 18:36:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

El Captain

Dag allemaal,

Ik ben van plan om nog een parkiet aan te schaffen. Weten jullie misschien een goede kweker in de omgeving Volendam, Noord Holland? Verder heb ik een kooi van 45 breed x 45 diep en 60 hoog. Dit is toch wel voldoende voor twee parkieten? De kooi is een Helios van het merk Strong. Wanneer er iemand thuis is zijn de vogels altijd uit de kooi.

Groeten,

Tom

Daarbij wil ik graag iets weten. Ik was vandaag bij de open dag van Dennis papegaaien, hij vertelde mij dat bijna alle kooien voor parkieten en papegaaien uit China komen. Dus alle STRONG, Montana en RHR kooien vind hij waardeloos omdat ze behandeld zijn met lood wat dan weer extreem giftig is voor de vogel. Ik twijfel aan zijn verhaal. Een kooi die hij aanraadde was van chroom maar ook 2x zo duur. Een simpele parkietenkooi voor bijna 300. Aangezien ik al een STRONG kooi heb gekocht een aantal maanden geleden weet ik dat het niet helemaal klopt wat hij zegt. De Montana en STRONG kooien zijn toch juist gemaakt met een niet giftige poedercoating? Of heb ik het nu helemaal mis?

Groeten,

Tom

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lisanne

Joyce

Ik wil niet teveel zeggen, maar als je Dennis papegaaien intikt in de zoekmachine van dit forum of op het internet in het algemeen kom je niet al te beste verhalen tegen (dat is dan nog zacht uitgedrukt). Dus . . . . trek je eigen conclusie  :). Ik zou in ieder geval niet overgaan op een kooi van 300 euro voor het formaat dat jij noemt. Ik heb een kooi van Hagen Vision, het grote hoge model. Deze is heel geschikt en veelgebruikt voor parkieten en heeft nog geen 100 euro gekost. Het merk Strong ken ik niet, maar Montana wel en volgens mij wordt dat ook veel gebruikt. Ik denk niet dat dierenliefhebbers zo'n kooi aan zouden schaffen als ze wisten dat de coating giftig is voor de vogels . . . . 

MissDorien

Ik vind je kooi te klein voor twee vogels, dus als ik jou was zou ik eerst een grotere aanschaffen voor ik een tweede vogel zou nemen.

El Captain

Nou, deze kooi heb ik pas geleden gekocht voor 130 euro, een nieuwe kooi zit er dus niet in. Ik kan hem wel zodanig aanpassen zodat hij de hoogte 16 cm meer wordt. De totale afmeting komt dan op 45 cm breed, 45 cm lang en 72 cm hoog. Dan is het al stuk ruimtelijker in de kooi.

Groeten,

Tom

Kleintjes

Even off-topic:
Ik heb even de Helios opgezocht, die is inderdaad wat klein. Jammer dat die zo duur is / was.
Ikzelf heb 'n grote Montana (Memphis III / New York III) en die heeft me iets minder dan 100,- gekost, hier in NL kost ie wat meer dan 100,-, maar niet idioot veel.

Dennis papegaaien staat bekend om zijn praktijken, en niet in de beste manier. Er zijn vele dingen die niet kloppen, hij is zelfs bekend bij de Tros Radar, de Consumentenbond en bij Opgelicht. In geen nekel bericht positief helaas. Zij denken dat hun wil wet is, vooral tegenover mensen die nog niet zo bekend zijn in de vogel wereld. Montana, RHR en Strong hebben eigenlijkdezelfde coating, non-toxic en speciaal voor vogels ontwikkeld. Chroom is verblindend voor de vogels, al helemaal als er licht op valt (spiegel effect).

@On-topic:
Kwekers zullen er best wel zijn in de regio. Adressen kun je vinden via Google. Ook kun je eens kijken op collega sites, zoals G-O
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses