Timo is thuis...

Gestart door Mirjam, augustus 14, 2011, 17:12:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Vandaag heb ik het blauw parkietje opgehaald die in zijn uppie in een broedblok zat.
De 'verkoper' kwam em inderdaad ook in het broedblok naar het station brengen  :-X.
Hij was echt verschrikkelijk bang maar in de 2 uur durende treinreis heeft ie toch stiekum van het trosgierst gesnoept en een heel klein onzeker dutje gedaan..
Thuisgekomen kwam Bono (mijn oudste) direct op zijn mandje zitten om em te begroeten. Na wat aarzelen heb ik besloten hem gelijk bij de rest te laten omdat dit over het algemeen hier goed gaat. Zoals altijd ontfermt Bono zich over iedere nieuweling/loge dus Timo hobbelt al achter Bono aan. Ook Pita (mijn single popje) vliegt em al achterna  ;).
Het was een lange vermoeiende dag, maar als ik Timo nu rond zie vliegen weet ik waar ik het voor heb gedaan!

Zodra hij wat meer op zijn gemak is, zal ik een leuke foto van em posten.

inge

Weeral leuk nieuws om te lezen :)

Veel geluk en plezier met Timo,en hopelijk een leuk vriendje erbij voor Pitta.

Groetjes ;)

Tof dat er weer een grasje gered is ,super Mirjam!

GeetjeBird

Mirjam,
De hele dag aan jullie gedacht, zo benieuwd hoe alles is gegaan.

Die Timo heeft echt een winnend lotje uit de loterij, wat een geluk dat hij bij jullie mag wonen...en wat jij er allemaal voor over hebt om hem te gaan halen.
Jij bent voor mij de Parkietenfreak 2011, echt super..

Groeten
Germaine

Parkieten-Freak

Top Mirjam, fantastisch dat jij dit vogeltje opgehaald hebt, mijn complimenten!
Heel veel succes met Timo!  ;)


Mirjam

Heel erg bedankt allemaal...

Ik heb best wel wat ervaring met bange vogeltjes maar deze spant werkelijk de kroon.
Hij eet alsof het ieder moment van em afgepakt kan worden en zodra ik richting de kooi loop, hangt ie al in de tralies van angst...
Ik heb geen idee hoelang hij in het broedblok heeft gezeten en ik geloof ook niet dat ik het echt wil weten  :(.
Nu heb ik 6 prachtige, lieve en vooral blauwe vogeltjes en bij deze 6 laat ik het definitief.

@ Geetjebird; ik had je emailadres bij me hoor! Het was voor mij een veiliger gevoel dat ik tenminste iemand kon bereiken als ik daar voor Jan Doedel had gestaan.

GeetjeBird

Ik had mijn mobieltje in mijn zak die dag  ;) Misschien is hij van jongs af aan bij die Agarponiden gezet. Dan heeft ie juist in die belangrijke periode van opgroeien enorm voor zijn kostje moeten strijden. En tegelijkertijd heeft ie ook heel wat meegemaakt he.
MAAR...die voorgeschiedenis is wat het is...maar hij leeft op dit moment in het NU met nieuwe rondes en kansen. Volgens mij heb jij veel ervaring en zal Timo zich op den duur ook wel weer als een gezond, assertief parkietje gaan gedragen.
Ik heb thuis ook zo'n geval. Mijn lieve kleine witte Willie is ook een reddingsgeval. Is hardhandig mee omgegaan, de vorige eigenaar had haar wat te hard 'geknepen' bij het vangen in de voliere en nu zijn haar vleugeltjes lam en is ze heel wantrouwig. Hij wilde haar nek omdraaien!!!! Verschrikkelijk. Heeft me heeeeel wat geduld en uurtjes gekost om haar vertrouwen te winnen. Zal altijd een zorgenparkietje blijven, maar ze is wel gelukkig nu met haar hulpmiddelen en haar speeltjes  ;D

Als Timo er aan toe is dan wil ik graag een keer een fotootje zien!

Kleintjes

Ben blij te horen dat 't zo goed gaat met 't kleine kereltje :D
Veel plezier van de 'Blauwtjes' :D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses