Onder vleugel bloed het!

Gestart door vraagje, augustus 14, 2011, 15:20:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vraagje

Ik weet niet echt hoe ik het moet beschrijven maar er zijn een paar plukjes van de vleugel afgegaan/gevallen. Een daar is bloed. M'n parkiet zit er steeds aan en er valt nog bloed. Is dit ernstig of kan het gewoon voorkomen?

lovesbudgies

Een open wond kun je het beste gelijk stelpen met een steriel gaasje, daarna kun je er wat bloem opdoen zodat het niet meer gaat bloeden.
Parkieten hebben maar heel weinig bloed, een bloedende wond kan dodelijk zijn, vandaar dat je het gelijk moet behandelen.
Mocht de wond nu dicht zijn, laat de natuur dan zijn gang gaan en laat de wond met rust.

Het kan weleens gebeuren dat er wat veertjes uitvallen en dat het gaat bloeden, misschien is het parkietje gevallen of iets dergelijks.

mks66

Wat is bloem? Gewoon een bloem of iets anders dan dat?

Parkieten-Freak

Bloem = meel. Waar je pannenkoeken mee bakt.  8)


Jacky

Mijn vogeltje zat laatst helemaal onder het bloed, het bloed zat zelfs op de
gordijnen.
Het kwam ook onder zijn vleugeltje vandaan.
Maar ik heb het zo gelaten en het is gewoon goed gekomen.

lovesbudgies

Heel onverstandig, een vogel heeft maar 60 druppeltjes bloed, hij had wel dood kunnen bloeden.

RicoBella

houd de verdere gezondheid van je vogel ook in de gaten, parkietjes willen nog wel eens veren gaan plukken vanwege ziekte, pijn of stress. Sowieso moet je je vogel op dit moment goed in de gaten houden, maar het is nog maar even een tip zodat je misschien niet iets over het hoofd ziet..!