Neusdop veranderd?

Gestart door Olga, augustus 13, 2011, 17:39:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olga

Hallo, ik ben hier nieuw en ik heb een vraag, of eigenlijk twee. Mijn parkiet, die ik net heb en ongeveer twee jaar oud is, lijkt de laatste tijd een beetje te veranderen. Zijn neusdop is niet glad (meer) en ziet eruit als hout en het lijkt wel alsof het bovenop zijn kopje wat donkerder wordt. Hij is van nature wit met blauw en best mooi. Kan er iets aan de hand zijn? Hij is tierig genoeg en speelt en eet goed en hij snoept graag (daar zijn we trouwens zuinig mee!). Is dit normaal en indien niet, wat kunnen we eraan doen?

Alvast bedankt voor de moeite,
Olga
:)

AntonRispens

Dan gaat het dus om een popje (vrouwtje). Die krijgen meestal een houtachtige neusdop, en mogelijk zie je veranderingen omdat de hormonen weer opspelen of dat ze mogelijk weer de rui in/uit gaat.  ;)

Wouter

Dit is inderdaad een verandering onder invloed van hormonen. De vrouwen krijgen dan een soort bruine korst op de neusdop. Als het vrouwtje broeds wordt kan het weer terug veranderen naar een lichtblauwe kleur.

Olga

Geweldig, wat een snelle antwoorden, en wat zinvol! Ik maak me zo te zien voor niets zorgen, ze is inderdaad in de rui, hoewel dat wat afneemt. Enorm bedankt!
:D