Als een parkiet bijt, doet het dan heel erg pijn?

Gestart door vraagje, augustus 13, 2011, 16:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vraagje

Wat kan het ergste zijn wat een parkiet kan doen?

Betsy

Mijn parkiet is met Koninginnedag 1 jaar geworden en als hij mij bijt/pikt doet het (nog) geen pijn.
Hij is dan alleen aan het aftasten, wat dat nou weer voor een "ding" is, wat is zijn kooi komt.
Proberen niet terug te trekken, want dan kan hij schrikken van jou en dan ziet hij dit misschien als
een manier om "van je af te komen"

succes!

Wouter

Citaat van: vraagje op augustus 13, 2011, 16:06:20
Wat kan het ergste zijn wat een parkiet kan doen?
Parkieten zijn slopers en hebben een krachtige snavel. Ze kunnen flink hard, tot bloedens toe, bijten. Popjes zullen sneller bijten dan mannetjes en vooral in de parkietenpubertijd zullen zij sneller geneigd zijn om te bijten.

Missygirl

Hallo vraagje,

1. Doet het zeer als een parkiet bijt?
Ja,het kan behoorlijk zeer doen als een parkiet bijt.

2. Wat is het ergste wat een parkiet kan doen?
Ieders opvatting is anders over hoe erg iets is.
Wat al gezegd is,papegaai - achtigen hebben een krachtige snavel,het zijn slopers.
Zazoe heeft mij wel eens in mijn nagelriem gebeten,dit deed zeer. Ik heb ook ooit van iemand gehoord dat een parkiet naar een oog toe pikte,dit kan natuurlijk ook zeer doen.
Mag ik weten wat nu je precieze vraag is?

Groetjes Missy.

buster01

Ik heb eigenlijk precies te vraag,

Ik denk als die parkiet me 1x beet dat ik hem nooit meer wil pakken ofzo dat ik bang ben dat die me weer wil bijten.. :S

williwaw

Heel erg pijn vind ik een beetje overdreven, maar het doet wel meer pijn als bijvoorbeeld een beet van een kanarie. Ik heb toevallig gisteren hier op de site een artikel gelezen, misschien ook even doen: 

Crocky's column

Mijn laatste parkietje, Keetie, vloog meestal zelf in haar kooi terug. Een enkele keer moest ik haar pakken, maar dan gebruikte ik een dunne leren handschoen. Zo deed ze me niet pijn, en hoefde ik niet te schrikken. Want je reageert altijd als een parkietje bijt, en deze reageert weer op jouw gedrag, en zo houd je het bijtgedrag in stand. Door haar met een handschoen te pakken beet ze me één keer, maar daarna niet, zodat ik haar weer op haar kooi kon zetten.