M'n parkiet trilt, waarom?

Gestart door vraagje, augustus 13, 2011, 15:53:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vraagje

Ik heb een parkiet sinds gisteren maar hij zit steeds te trillen met z'n vleugels en staart. Als ik zijn naam roep of dichtbij hem kom begint hij nog veel meer te trillen. Is hij bang of..? En wat moet ik doen?? Alvast bedankt !!

Ps. Hij is ook heeel erg stil en veroerd zich niet. Als ik met mijn hand narr hem toe wil gaan gaat hij heel rustig weg naar een ander plekje in z'n kooi.

Wouter

Citaat van: vraagje op augustus 13, 2011, 15:53:51
Ik heb een parkiet sinds gisteren maar hij zit steeds te trillen met z'n vleugels en staart. Als ik zijn naam roep of dichtbij hem kom begint hij nog veel meer te trillen. Is hij bang of..? En wat moet ik doen?? Alvast bedankt !!
Dit klinkt als een heel bang parkietje. Dit is ook niet gek de eerste dag. Hij moet nog even wennen aan zijn nieuwe omgeving en aan jou. Zorg dat je de eerste paar dagen niet te veel aandacht aan hem geeft, maar hem even rustig laat wennen. Hij moet even aan je wennen en leren dat je geen kwaad doet. Dit heeft tijd nodig.

vraagje

Ok, bedankt! Zal ik dichtbij hem blijven en zijn naam roepen of gewoon echt helemaal alleen laten?

Wouter

Citaat van: vraagje op augustus 13, 2011, 15:59:39
Ok, bedankt! Zal ik dichtbij hem blijven en zijn naam roepen of gewoon echt helemaal alleen laten?
Zoals ik al zei: Geef hem niet te veel aandacht. Ga gewoon een beetje je eigen gang. ;)