Spek blijft onwennig en eet niets...

Gestart door Taz, augustus 13, 2011, 15:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi,

Spek zit nu zo'n 24 uur in zijn kooitje en lijkt nog niet echt te wennen aan zijn nieuwe omgeving. Hij is al een paar keer flink geschrokken, als de andere vogels ineens wegvlogen. (de andere 3 zitten los en slapen 's nachts in de voliere) Hij klettert dan gelijk van zijn stok...
Groover heeft al zijn belangstelling getoont, is vaak op de kooi gaan zitten. Op dit moment zit Groover bij Spek in de kooi, maar schenkt 'm zero aandacht. Zit lekker zijn veren te poetsen en lijkt zich niet bewust van de aanwezigheid van Spek.

Spek zit op de bovenste stok en doet helemaal niets. Hij heeft nog helemaal niets gegeten of gedronken. Ik heb trosgierst opgehangen, en van buiten de kooi is daar door Groover al een aardige hoeveelheid van afgeknabbeld. Spek heeft aandachtig toegekeken, en een hele snelle poging gedaan ook een hap te nemen, maar hij schrok van Groover die een geluidje gaf.

Hoe lang moet ik het aanzien dat Spek niets eet? Hoe lang kan hij zonder?

Grtz,
Tanja

Wouter

24 uur is nog maar heel kort! Je hebt hem pas net! De ene parkiet heeft langer nodig om te wennen dan de ander. Geef hem nog even de tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving. ;)
Parkieten kunnen tot 3 dagen zonder eten, afhankelijk van de conditie van de vogel.

Taz

3 dagen... pfft... ik hoop dat ik het kan aanzien!!!  ::)

Gelukkig heeft ie zijn eigen kooi, zodat hij ook de rust kan vinden om te eten als hij daar dan toch uiteindelijk voor kiest.

GeetjeBird

Dat wennen, dat kan wel een paar dagen duren hoor. En je weet niet of spek helemaal niets eet he, of je moet hem 24/7 in de gaten houden. Ligt er ook wat los zaad op de bodem? Gun hem ook af en toe wat rust om bij te komen, handdoekje over de kooi of zo.

Overigens, Spek: een orginele naam, heel leuk!

Groetjes
GErmaine

Wouter

Citaat van: GeetjeBird op augustus 13, 2011, 23:00:39
Dat wennen, dat kan wel een paar dagen duren hoor. En je weet niet of spek helemaal niets eet he, of je moet hem 24/7 in de gaten houden. Ligt er ook wat los zaad op de bodem? Gun hem ook af en toe wat rust om bij te komen, handdoekje over de kooi of zo.

Een handdoekje over de kooi zou ik de eerste paar dagen nog maar niet doen. Het is juist de bedoeling dat hij went aan de omgeving. Dit gaat niet als hij de omgeving niet te zien krijgt. ;)

GeetjeBird

bedoel 's nachts :) als spek gaat slapen.