Ficus Benjamin als speelboom, wel of niet doen?

Gestart door Joyce, augustus 12, 2011, 22:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal.

Ik heb op het internet veel verhalen gelezen over het wel of niet giftig zijn van de Ficus Benjamin voor grasparkieten. De  meesten geven aan dat hun parkieten er lustig op los slopen en dat ze al jaren in goede gezondheid leven. Omdat mijn popje Elmo graag dingen sloopt, wil ik graag een levend boompje als speelboom in huis gebruiken. Omdat ik nergens kan vinden welk boompje absoluut niet giftig is, kom ik uit op de Ficus Benjamin. Maar wat raden jullie mij aan, wel of niet doen? Of kent er iemand een boompje dat binnenshuis gehouden kan worden en gegarandeerd niet giftig is voor grasparkieten? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes, Joyce.

Parkieten-Freak

Gewoon doen, één van mijn vroegere parkieten (Peertje) woonde zowat in een 2 meter hoge Ficus Benjamin. Ze heeft in de loop der tijd de halve boom gesloopt en is er nooit ziek van geworden.  ;)


Kleintjes

De Ficus Benjamin is erg populair bij parkietjes wat spelen en slopen betreft ^_^
Deze kun je met 'n gerust hart laten staan / gebruiken :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Joyce

Mooi, dan ga ik er vanmiddag meteen een halen  :D. Ze zullen er in het begin vast bang voor zijn, maar dat gaat helemaal goed komen. Bedankt voor de reacties!