Niet meer zo tam?

Gestart door CocoChanel, augustus 11, 2011, 00:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CocoChanel

Dag allemaal,

Wat heb ik jullie veel te vertellen sinds mijn laatste topic!
En natuurlijk hoop ik dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen.

Het gaat harstikke goed met Coco. Na jullie eerste tips duurde het niet lang voordat hij helemaal gewend was.
In zijn kooitje stapte hij zonder moeite op mijn hand. (Ook zonder eten!)
En buiten de kooi als hij wat aan het lopen en fladderen (hij is gekortwiekt) was hoefde ik hem maar te roepen en kwam hij naar me toe rennen om vervolgens ook weer bij me te komen zitten. Dit maakte me natuurlijk enorm trots.  :-*

Alleen is er de laatste week iets verrandert, als eerste:

Ik vind steeds meer losse dons veertjes en Coco zit zich veel meer te poetsen dan eerst. Hij zal nu ongeveer 10 à 11 weken zijn. Is dit misschien het begin van zijn eerste rui?

Ik heb zijn kooitje iets anders ingericht. Een nieuw takkje en wat nieuwe speeltjes.
Eerste dag was het nog wat wennen maar nu is hij helemaal verliefd! Vooral het zelfgemaakte speeltje wat een trosje kleine belletjes is vind hij helemaal geweldig. Hij speelt er bijna de hele dag mee, kroelt er tegen aan en slaapt er zelfs tegen.
Harstikke schattig natuurlijk maar gaat dit niet iets te ver?

En het geen waar ik me echt geen raad mee weet, Coco bijt ineens?
Als ik mijn hand in de kooi steek verstijft hij helemaal en als ik dichterbij kom pikt hij naar mijn hand.
Eten doet hij nog steeds van mijn hand maar uit het niets begint hij ineens in mijn vingers te bijten.
Ik ben al bezig met het afleren maar ik vraag me vooral af hoe het komt.
Kan het zijn omdat hij in de rui is? of dat hij teveel gehecht is aan zijn kooi en speeltjes?

Sorry voor het lange verhaal maar ik wil niets overslaan wat misschien belangrijk is.
Alvast bedankt voor jullie advies en tijd.  (:

Kus Bianca x

MissDorien

#1
Als parkieten in de rui zijn kunnen ze soms wat geprikkelder zijn, ja.
Maar ik denk dat het heel goed zou kunnen dat Coco nu wat gewend is.
De overdondering is voorbij en nu begint hij zich dus te verzetten als hij iets eng of niet leuk vindt.
Gewoon negeren als hij bijt en als hij rustig opstapt beloon je hem.
Je komt er vanzelf hoor, als je goed je best blijft doen  ;D