Welk touw voor in de speelboom?

Gestart door Tanja Schäfer, augustus 08, 2011, 13:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja Schäfer

Hallo allemaal,

Ik heb mijn speelboom bijna af, maar ik weet niet wat voor touw
er geschikt voor is.
In de winkel ligt gekeurd touw nu weet ik niet op het schadelijk kan zijn
voor mijn parkietjes.
Weet er iemand raad?

groetjes tanja.

Titel aangepast voor de duidelijkheid. Gr. Lisanne

lovesbudgies

Hallo Tanja,

Je mag sisaltouw, henneptouw en katoentouw gebruiken. Let er wel op dat het natuurlijk touw is zonder verdere toevoegingen.
Pas ook op met dunne sliertjes, vogels kunnen hier makkelijk verstrikt in raken.

De touwen zijn bijvoorbeeld hier te koop: http://www.papegaaienkooien.nl/

Tanja Schäfer

Dank je wel nu kan ik gerust zijn
dat ik het goede materiaal gebruik. ;D
groetjes tanja

Martje17

Ik vraag me af, is er ook een topic waar in staat hoe je het beste de touwen kunt vlechten?
kon er geen een vinden, dus vandaar begin ik in deze topic

Kleintjes

@ Martje: Gewoon, vlechten. Rond vlechten, platte vlecht.. keuze aan jou.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Martje17

heb nu dit:


ben niet zo goed in vlechten haha, maar hoop dat dit veilig genoeg is

ParkietHaarlem

Dat ziet er goed uit! Leuk dat je zo de moeite hebt genomen voor je beestje :)

Bonnie en Clyde


*wendy*

#8
Leuk gedaan.

Ik zie dat je Sepia in de kooi hebt hangen. Deze zijn eigenlijk veel te zout voor je parkietje. Dit kan je oplossen door 'm even een tijdje in water te laten weken en goed af te spoelen, zodat het meeste zout eraf is. In vervolg kan je dan beter een mineralenblok kopen. Let bij deze blokjes erop dat je er eentje koopt waar "jodium", "Lodine" of "Iodine" op staat, dan heb je de goede.

Daarnaast zie ik een sliert trosgierst hangen. Als je net een parkietje hebt, is dit een goede manier om 'm z'n eetbakje te laten vinden en in ieder geval wat te eten te geven. Daarna is het beter om dit weer uit de kooi te halen en bijvoorbeeld te gebruiken bij het tam maken. Trosgierst is een beetje zoals patat voor ons, en dus een geweldige lekkernij, maar niet zo gezond. Beperk het geven hiervan dus tot een halve sliert per week (maximaal!).

ParkietHaarlem

Bij de Gamma hebben ze nu kokostouw. Dus daar zou je even langs kunnen gaan.