Grasparkiet aaien

Gestart door Bert-a, augustus 03, 2011, 14:36:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert-a

Hoi, ik heb mijn grasparkieten als 2 weken en het gaat super goed!
Ze komen op mijn hand, schouders en ze eten ook uit mijn hand.
Ze komen ook alle twee op mijn vinger zitten, maar er is 1 probleempje, ze laten me hun hoofd niet aaien, hun buikje mag wel maar als ik met hun hoofd begin houden ze hun hoofd heel erg hoog of ontwijken ze mijn vinger. 1 keer had mijn vader de groene geaaid en hij vond het heerlijk, nu wil hij er niets van weten en als ik hem wil aaien springt hij soms zelfs op mijn vinger. Ze bijten niet, dat heb ik hun afgeleerd. Hoe kan ik hoe gewend laten raken aan mijn vinger tegen hun kopje?
O ja, ik kan ze ook gewoon vrij rond laten vliegen, ze zijn niet bang.

MissDorien

Ze vinden het meestal helemaal niet prettig om geaaid te worden, en al helemaal hun kopje niet.
Gewoon niet doen dus.

Bert-a

Nou, 1 keer vond ze het heerlijk.

Kleintjes

Roofdieren vallen van boven aan, raad eens wat er boven aan 't lijfje zit? ;)

Ze ontwijken met hun koppie om niet 'aangevallen' te worden, dus dat 't 'roofdier' hen mist. Dit is 'n normale reactie, en niet elk parkietje durft 't toe te laten dat iemand z'n koppie kriebelt.
Soms is 't ook 'n beetje 'persoonsgebonden', dat ze dus iemand net iets meer vertrouwen dan de ander. Die kan dan ook iets meer dan de ander met hen; dit is echter helemaal geen nadeel.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DorisEnCharlie

komen ze echt al na 2 weken op je schouder en hand zitten?
Ik heb er nu een die hier 2 weken is en hij is pas 1 keer op mijn hand komen zitten.
Maarja succes er mee:D!

2BFielicious

Die van mij vindt aaien / vingers ook helemaal niet leuk hoor. Hij is hartstikke tam, maar een vinger die op hem af komt..nee, daar moet hij niks van hebben. Maar soms wurmt hij zich onder mijn hand om ergens bij te kunnen en dan vindt hij het dus blijkbaar niet erg om aangeraakt te worden...

RicoBella

ik noem dit 'kriebelen' (wat de parkietjes dus ook wel vaak bij elkaar doen) en dit is inderdaad een erg gevoelige actie. De meeste parkietjes vinden het niet fijn want die zien ineens een enorme bedreigende vinger op hen afkomen.

Als je echt een goede vertrouwensband met je vogel hebt kan het wel eens zo zijn dat je hem wel mag kriebelen maar dit verschilt per vogel. Als je dit dus echt zou willen zou ik tijd stoppen in een goede band met je vogel (als ze met zijn 2en zijn wordt het sowieso iets lastiger want dan hebben ze elkaar om affectie te geven). Tot die tijd zou ik het zeker niet proberen, want daar wordt je vogel alleen maar angstig van en gaat ie op gegeven moment misschien wel bijten.

Als je vogeltje er klaar voor is merk je dat gauw genoeg. Hij komt bij je zitten en zet zijn nekveertjes op, ook houdt hij dan wel eens zijn kopje schuin. Hiermee geeft hij aan dat je hem mag kriebelen. En zo niet: dan gewoon niet doen.