Popje met waterige urine

Gestart door Joyce, augustus 02, 2011, 17:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik zag zojuist dat mijn popje Elmo twee druppels (ik denk Urine) doorzichtig water liet vallen, een paar minuten nadat ze een mooi poepje had laten vallen. Nou kan het zijn dat dat ze dit vaker doet en dat het vandaag toevallig opviel omdat het in de speelboom gebeurde. Het kan ook zijn dat ze wat meer heeft gedronken in verband met de warmte of kan het door schrik komen (ze had voor het eerst los gevlogen en is toen op de bank beland)? Ze oogt in ieder geval gezond, speelt veel, eet goed, poetst zichzelf regelmatig en heeft een schoon kontje. Ook haar poepjes zijn mooi van kleur, vast van structuur en goed gevormd. Ik zie haar doorgaans niet te veel drinken (ben alleen vandaag niet thuis geweest, dus van vandaag weet ik het even niet). Vanaf wanneer moet ik me zorgen maken?

Groetjes, Joyce. 

Joyce

Even een update: het kontje van Elmo is schoon, de poepjes zijn nog steeds mooi vast en er valt af en toe een druppel urine. Het lijkt nu wel alsof ze de hele tijd jeuk aan haar kontje heeft, ze krabt daar enorm veel. Misschien wormen? Ik zal in ieder geval even contact opnemen met de dierenarts.

Groetjes, Joyce.

Joyce

Na overleg met de dierenarts gaan we beginnen met een wormenkuur. Als dat niet helpt, moet er verder gekeken worden. Nu maar duimen dat het helpt! Ik heb haar vandaag gewogen en ze weegt tussen de 60 en 65 gram. Is dat niet veel voor een popje van 4 maanden oud? Truffel is bijna anderhalf en weegt 60 gram.

Kleintjes

Beiden zijn ze aan de zware kant. Gemiddeld wegen de grotere maat grasparkieten maximaal rond de 45 - 50 gram (heb ik 't niet over de Engelse maat grasparkiet).
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Joyce

Beiden zijn iets groter, ze hebben een engelse grasparkiet als vader en een australische als moeder. Maar goed, dan moeten ze dus op dieet  ;)

Ik zit met het volgende dilemma. Elmo vindt de ontwormingskuur niet lekker. Ik heb het eerst op wat fruit gesmeerd, dat wil ze niet (ze heeft er een keer van geproefd en begon daarnaar haar hoofdje te schudden en af te wenden als ik het fruit voor haar hield). Daarna heb ik het rechtstreeks met een pipetje in haar bekje gespoten (ze hoeft maar een heel kleine hoeveelheid, 0,03 ml). En wat denk je? Ze vond het blijkbaar zo vies dat ze er van heeft overgegeven. De druppels en daarna droge zaadjes vlogen in het rond (vervolgens is ze wel weer gewoon gaan eten).

Ik neem aan dat ik haar niet nog een keer iets moet proberen te geven? Ik weet immers niet wat ze wel binnen heeft gehouden (ik vermoed niets), maar straks heeft ze te veel van die kuur binnen en dat kan toch ook niet goed zijn, toch?