Last van veel bloed pennen

Gestart door Kuslar, april 12, 2005, 18:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kuslar

Hi allemaal

mijn meisje is nu ongeveer 2 maanden in de rui. Ze heeft last van veel bloedpennen.
In haar vleugels, in haar staart bijna over haar hele lichaam. Is het wel normaal.
Soms dan zie ik wel eens oud bloed op haar veren en ga ik haar even bekijken en
dan zie ik dat een bloedpen is open gesprongen of dat ze het zelf gedaan heeft.
Voor de rest heeft ze er geen last van dnek ik.
Ze eet goed. Slaapt op een pootje en rust ook op een pootje.
Is normaal actief niets aan de hand. Maar die bloed pennen zijn er wel.
Moet ik naar de dierenarts of niet. Aan het eten kan het niet liggen want,
ze krijgen trosgierst, extravital, fruit, groente en zaden met daar in fruit en groente verwerkt.






_______________________
liefs layla, cabar en gülcan.

Safrena

Hey layla

Je moet daar inderdaad best zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan

vele groetjes

Kuslar

hi safrena,

Ik kom net terug van de dierenwinkel en daar heb ik het een en andere grvraagt.
Ze zeiden dat het geen bloedpennen waren maar gewoonnen nieuwe veren die er zo uit zien.
Ze zien er duidelijker uit omdat mijn parkiet wit is. Een andere klant ze het zelfde.
Hij kom bij over als een kweker die best wel het een en andere weet.
Ik ben gelukkig weer opgelucht en hoef me geen zorgen meer te maken. :D  :D/







________________________
liefs layla, cabar en gülcan

Caradow

Nou als ik in je eerste post lees dat je regelmatig ook oud bloed tegenkomt, dan lijkt het me wel dat je naar de DA moet gaan... Een parkietje kan aan een kleine bloeding al overlijden, dus beter het na laten kijken. Je wilt toch geen risico lopen?

Safrena

Heu layla

Nieuwe vlieg en staartpennen daar komt geen bloed uit en die zijn vrijwel altijd wit van kleur

bloedpennen die hebben een meer bruinere kleur zoals een tandenstokje ongeveer.

En zoals al vele malen hier verteld is vertrouw bijna nooit het advies van de verkoper die denken meestal alleen aan verkopen
Vraag het liever hier op het forum er zijn hier mensen genoeg met veel meer kennis en ervaring met parkietjes die je ook graag zullen helpen :wink:

vele groetjes

Kuslar

Hi

Dat komt omdat er een dan open springt. Dat kan overal komen. Ook als ik niet thuis ben. Ik laat haar nu zo weining mogelijk vliegen dan heeft ze minder kans dat ze open springen.

Het is niet de kleur van een tanden stoker maar het is gewoon echt rood.







_________________________
liefs layla, cabar en gülcan

Safrena

Hey Layla

Openspringen en bloeden is dat helemaal niet normaal hoor denk ik ook niet bij het vliegen.
Als mijn meisjes nieuwe pennen krijgen dan vliegen die gewoon lekker verder rond en er is nog nooit een opengesprongen.

Ik blijf erbij dat het het beste is om toch even langs de dierenarts te gaan met je parkietje


vele groetjes

esther

Hallo,

Zoals Safrena al een paar keer gezegd heeft kan je toch het beste naar de dierenarts gaan.

Hier hebben Kippie en Dipsey ook wel eens bloedpennen (echt rood van kleur) maar er is er nog nooit één open gesprongen.
Bij mijn parkietjes verwijnen ze gewoon, dus het lijkt me niet goed dat je parkiet er zoveel last van heeft.
Voor je parkiet is het erg vervelend en ik vind ook wel dat ze veel bloedpennen heeft (hier is het maar 1 per keer)

Groetjes Esther

Parkieten-Freak

Layla, het is al vaker gezegd: in dierenwinkels weet men vaak niet veel van vogels af.
Helaas zijn onze sticky berichten over ziekten verdwenen (na de forumcrash???) maar daar stond toch duidelijk aangegeven dat je met problemen een dierenarts moet raadplegen.
Doe dit dan ook. Onze ervaren forumleden adviseren dit niet voor niets.
Jouw parkiet heeft daar recht op. Het is een levend diertje dat ook pijn en ongemakken kent.
Jij bent verantwoordelijk voor zijn of haar welzijn.
Neem die verantwoordelijkheid dan ook, keer je spaarpot om en ga met deze vogel naar de dierenarts.
:!: