vier parkietjes

Gestart door kalinda, juli 26, 2011, 16:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kalinda

Vanmiddag ben ik gaan kijken voor jonge parkietjes en ik was op slag verliefd.
Ik heb er  4 uitgezocht.
Een witte met lichtblauw op z'n buikje,een groene,een pastel lila,en een pastel grijs/blauw.
Ze heten: Gijsje,Gertje,Sanne en Sara.
Ik denk dat het twee mannen en twee poppen zijn,maar het zou zomaar kunnen dat bv.Gijsje een Sanne blijkt te zijn ofzo... ???
Maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Ze zijn prachtig en zitten nu in hun nieuwe kooi de boel te verkennen.
Ik geloof niet dat ze erg verlegen of angstig zijn,maar laat ze voorlopig lekker met rust.
Foto's volgen nog. Kan iemand mij vertellen hoe ik die moet plaatsen?

GeetjeBird

Proficiat met je nieuwe parkietjes!

Ik heb zelf ook een witte met een blauwe vlek (lijkt beetje op hartje) op haar buik, Willie!
Laat snel een keer een foto zien van je 4 rakkers!

kalinda

#2
Hier zijn ze dan.... :D
De foto's zijn niet erg duidelijk,maar als ze wat meer gewend zijn zal ik wel eens betere maken.

[verwijderd door de beheerder]

parkietengek12

#3
Wat leuk!  ;D

De foto's zijn erg onduidelijk om te kunnen zien of het mannetje en/of vrouwtjes etc. zijn  ;)
Die van de 2e foto, dat blauwige met geel hoofd parkietje lijkt me een vrouwtje en die van de 1e foto, blauw met wit hoofdje een mannetje  ::) Maar ik kan dit dus echt niet goed zien dus het kan zo andersom zijn  :P
Vind ze wel erg leuk  ;D
Je kooi lijkt ook best groot zeg  :D

inge

Heel mooie parkietjes,geniet ervan.
Leuk dat ze met veel samen zijn :)

Mirjam

Wat een toppertjes zeg. Veel plezier met ze!

martinekl

Leuk stel zo samen, ziet er gezellig uit, veel geluk met je vriendjes.

kalinda

#7
Citaat van: parkietengek12 op juli 27, 2011, 00:53:50
Je kooi lijkt ook best groot zeg  :D

Ja klopt,de kooi is een montana casa 120, dus ze hebben de ruimte. :)

GeetjeBird

Wat een gezellige plaatjes, dat zijn 4 mooie parkietjes!
Daar ga je vast heel veel plezier aan beleven  ;D

Gerja

Leuke foto's en parkietjes.

kalinda

Hallo, ik heb vandaag 1 parkietje terug gebracht,omdat ik vond dat de neusdop niet zuiver was.
Hij zat er ook steeds mee langs de zitstok te schuren,en als je goed keek lagen de veertjes rondom de neusdop ook niet mooi glad.
Dus ik vertrouwde het niet helemaal en heb hem er meteen uitgehaald.
Terug naar de kweker en ik mocht direct een andere uitzoeken.
Dat werd dus deze geel/groene (op foto 1)

De andere drie zien er prima uit.(foto 2)
Ze beginnen al wat te spelen en de kooi te verkennen.
En ze eten als de beste. :D


[verwijderd door de beheerder]

kalinda

#11
Hier even een update van onze parkietjes.
Er is het een en ander veranderd.
Ik had eerst vier parkietjes gekocht,maar dit was wat voorbarig.
Ze zaten in een grote montana kooi in de serre.
Daar hadden we te weinig contact met ze,bovendien waren er twee relschoppertjes bij.
Die maakten erg veel herrie en joegen de andere twee steeds uit elkaar.
Na rijp beraad besloten we twee parkietjes terug te brengen naar de kweker,en een andere kooi te kopen.
Het werd de Ferplast Corrola. Een ruime kooi die gewoon in de huiskamer staat en ruimte genoeg heeft voor de twee overgebleven kromsnaveltjes.
Nu gaat het heel goed,Gijsje en Sanne zijn stapelgek op elkaar en zijn een leuk koppel samen.
Ze vliegen geregeld vrij  door de kamer en hebben inmiddels ook een speelboom.Ze eten Xtra vital en beginnen nu en dan een stukje appel te waarderen.Het badje vinden ze nog eng,maar we hangen het wel regelmatig in de kooi.
Dan wennen ze er wel aan op den duur,denk ik.
(op foto 2 zit Sanne op de voorgrond,foto 1 is Gijsje)

Ondanks wat beginners foutjes is het dus toch allemaal goed gekomen,en genieten we nu erg van onze vogels.
De grote montana kooi hebben we bevolkt met een groepje zebravinken.  :)

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

#12
Citaat van: kalinda op juli 26, 2011, 16:25:38
Ik denk dat het twee mannen en twee poppen zijn,maar het zou zomaar kunnen dat bv.Gijsje een Sanne blijkt te zijn ofzo... ???
Maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Zij wel. ;) Meer poppen dan mannen is vragen om problemen. Ook meer mannen dan poppen is geen ideale combinatie. Het beste is evenveel mannen als poppen. ;)

Maar, voor zover ik gezien heb en kan zien lijkt het alsof er inderdaad twee mannen en twee poppen bij zitten. Dit kan ik ook mis hebben, omdat de foto's niet heel duidelijk waren.