pipi stapt niet op mijn vinger of hand

Gestart door pipi, juli 24, 2011, 09:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

maar hij komt wel altijd op mijn nek en hoofd en ook bij andere mensen die hier zijn. Inclusief de grijgrage handjes van mijn zoontje. We moete n hem altijd wegjagen bij ons eten en hij is wel verschrikkelijk nieuwsgierig en wil altijd alles weten wat wij doen en wat wij in onze mond stoppen. Ook speelt hij graag met het speelgoed van onze zoon. Hij zit dan ook regelmatig in de box. Wij hoeven maar iets te pakken wat hij ook leuk vind en hij komt gelijk naar je toe.

Als hij op mijn schouder zit dan wandeld hij overal mee naar toe. Zelfs in de wc 8) als ik hem dan wegjaag komt hij met de zelfde snelheid weer terug. Tis net een boomerang soms.
Met trosgierst lokken is ook geen probleem want hij komt gelijk met een noodgang aanvliegen.

Het enige "probleem" is dat hij niet op onze hand wil stappen.

GeetjeBird

hihih die pipi klinkt als een behoorlijk zelfverzekerd parkietje!

Kun je pipi ook niet met iets lekkers in je hand verleiden?

pipi

trosgierst op de hand is ook geen probleem, sowieso met iets in de hand komt hij meestal wel.

Maar als ik hem zo op mijn hand of vinger wil laten dan vliegt pipi weg.

Zou dit nog jeugdigheid zijn oid?

GeetjeBird

hmmm Ik denk dat er toch ietwat van oppurtunisme in dit parkietje zit. Vaak denken wij mensen dat parkietjes bij ons komen zitten omdat ze ons zo leuk vinden. Maar als je hun natuurlijk gedrag bekijkt is dat niet zo logisch.... Als er wat halen valt dan zijn we interessant en als dat niet het geval is...waarom zouden ze dan op onze hand/ vinger gaan zitten?  ::)
Misschien wel als ze ons zien als levenspartner als vriendje?. Als ze niemand anders hebben? of als gewoon nieuwsgierig zijn...

"Wij hoeven maar iets te pakken wat hij ook leuk vind en hij komt gelijk naar je toe" ... dat bewijst het al hehehehe "wat hij leuk vind"...en naar toilet idem. Dat vindt hij vast ook heeeel interessant en jij brengt hem daar naar binnen, hij kan de deur zelf niet openen.

Heerlijk die parkietjes  ;D