pipi pakt velletjes in mijn nek.

Gestart door pipi, juli 24, 2011, 09:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

als pipi bij mij zit gaat hij allemaal velletjes in mijn nek pakken en gaat dan zachtjes bijten. Soms doet het wel zeer.

Waarom zou hij dit doen? Is het een teken dat hij eten wil? (hij krijgt 2x per dag een schepje en sinds gisteren gaan we overschakelen naar nutribird) of smaakt mijn nek lekker? Of is het soort van puber gedrag?

Parkieten-Freak



pipi

ja, die had ik al eens helemaal door gelezen. Alleen kan ik hier niets in vinden hoe onze pip zich gedraagd. Hij bijt niet door en ook niet uit boosheid of angst oid. Het is ook geen knabbelen. (knabbelen mag niet hier)

zou dit misschien een spelletje voor pipi zijn? Of probeert hij te eten van mijn nek? Ziet hij mij als een soortgenoot en wast hij mij oid?

Moppers

Weet je zeker dat het echt je velletje is dat hij pakt, of misschien de haartjes in je nek?
Een van mijn valkparkieten vindt mij lief en uit dat onder andere door me te poetsen. Hij pakt daarbij de donshaartjes in mijn nek tussen tong en snavel en gaat ze op die manier poetsen. Een heel lief gebaar, maar het doet ontzettend pijn, alsof mijn nek heel langzaam geëpileerd wordt.
Als hij dat doet haal ik hem van mijn schouder af en zet ik hem ergens anders neer, zonder hem verder aandacht te geven. Meestal heeft hij dan weer snel door dat ik niet van die vorm van genegenheid gediend ben, en anders is het een kwestie van een sjaaltje om doen.

pipi

ik zal eens opletten wat hij doet. T voelt elke keer als een naaldenprik. Brrrr....