parkieten afstaan.

Gestart door mimi, juli 22, 2011, 08:46:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mimi

Beste iedereen,

Ik ben net nieuw op het forum, dus vergeef me als dit topic allang bestaat. Maar ik heb een groot probleem en ik hoopte dat jullie me ermee konden helpen. Ik heb twee super lieve en leuke grasparkietjes. Coco en Sjimmy. Een gezellig paar. Coco is een echte vrouw die af en toe lekker gemeen kan zijn. Sjimmy is de goedheid zelve en doet alles voor zijn vrouwtje. Ze zijn nu ong. 2,5 jaar bij me en ik ben super blij met ze. Maar nu ga I.v.m een nieuwe werkgever verhuizen naar Amsterdam. Naar een plek waar ik geen huisdieren mag. Het "kamertje" is ook niet erg groot. En nu zit ik dus met 2 lieve parkietjes waar ik afstand van moet doen. Ik heb nog nooit in mijn leven afstand moeten doen van een huisdier dus ik vind dit erg moeilijk.
Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken en wil natuurlijk het beste voor mijn 2 schatten.
Daarom heb ik me hier ingeschreven zodat ik jullie hulp kan vragen. Weten jullie een opvang, een tehuis, of een andere oplossing voor mijn 2 parkieten. Zodat ik weet dat ze op een veilige, fijne plek terecht komen. Marktplaats is sowiezo geen optie voor mij.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

GeetjeBird

Hoi mimi,

Wat erg dat je je schatjes moet afstaan, mischien kun je je oproep beter plaatsen in de rubriek prikbord?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/board,5.0.html

Vertel over wat voor baasje je zoekt, misschien kun je een foto plaatsen? Zijn het parkietjes die in een grotere voliere gelukkig zijn? Ik heb er nu vijf in een grotere kooi en 1 erbij zou nog wel lukken (man) maar 2 is echt te veel. Dit is echt een koppel wat ik van je bericht lees dus is het beter om ze bij elkaar te houden toch?

Succes!

Moppers

Ai, wat naar dat je in deze situatie voor zo'n vervelend obstakel bent gekomen. Ik weet hoe het is om machteloos te zijn in het kunnen houden van je huisdieren, en dat is niet fijn. Bij mij ging het om degoes en een geëscaleerde allergie waardoor het levensgevaarlijk zou zijn ze nog te houden.

Door niet samenhangende omstandigheden (er is getest) is mijn vogelpopulatie het afgelopen halve jaar gehalveerd. Ik zat te denken om de kamervoliere die hierdoor leeg is komen te staan om te toveren tot verbljf voor zebravinkjes, maar daar zat ik al over te twijfelen. Mede omdat er op dit moment toch geen zebravinkjes bij de dierenambulance zitten. Ik zou deze maand twee ex-ambulanceparkietjes van iemand overnemen, maar dat ging niet door. En als ik dan ook nog jouw verhaal lees.... Dan moet het zo zijn, nog even geen zebra's maar weer meer grasjes.
Ik wilde morgen bij de dierenambulance kijken of er naast een nieuw ventje voor nu alleenstaand popje Bob ook nog een gezellig koppeltje zat. Maar Coco klinkt als een popje naar mijn hart, Sjimmy klinkt ook als een echte lieverd. Ik vind het sneu dat jullie door omstandigheden uit elkaar worden gedwongen, dus voor jouw schatjes is er wel een plekje bij mij.

Als je meer wil weten over mij, mijn vogels, hoe ik ze verzorg en waar ze dan terecht zouden komen, dan stel ik voor dat we verder via pb kletsen. (als je naar mijn profiel gaat, kan je een berichtje sturen via 'Stuur een PM').

Shannon

Sorry dat het beetje off-topic is,
Maar ik vind het leuk om te zien hoe we elkaar toch weer kunnen helpen ::)
Als ik er nog wat vogeltjes bij mocht had ik ook zeker een oproepje gedaan  ;D

groetjes shannon en de vogeltjes.

Mirjam

Mopper(s) is een Topper!
Ik hoop dat jullie eruit komen!

mimi

Jeetje wat snel al reacties. super fijn. En Moppers, wat een bijzonder lief aanbod. Zodra ik heb "uitgevogeld" ;) hoe ik een pb (neem aan prive bericht) stuur. Zal ik dat ook meteen doen. Ik ga meteen even zoeken hoe ik dat voor elkaar krijg. Heel erg bedankt voor de snelle hulp allemaal. :)

inge

Hoop het ook!!!!!!!
Wat een lieve mensen zitten er hier toch op het forum ,maakt me blij  :)

Mogen we indien het zover is ,ook meegenieten dat ze een goed huisje gekregen hebben ? ;)

@ Mimi, als ik jouw was zou ik niet twijfelen ze bij Moppers een nieuw huisje aan te bieden, ze zullen het er fantastisch hebben!!!
Heel veel sterkte als het zover komt dat je je gevleugelde vriendjes moet achter laten,maar weet dat ze het er goed zullen hebben.

Groetjes,Inge

mks66

#7
waar woon je precies?? ik woon in Deventer Overijssel

Aan wie is deze vraag gericht en waarom wil je dat weten?
Gr PF

mks66

aan mimi, anders kon ik wel oppassen.

Parkieten-Freak

Citaat van: mks66 op juli 25, 2011, 21:11:48
aan mimi, anders kon ik wel oppassen.

Het gaat niet om oppassen, Mimi zoekt een nieuw baasje voor haar parkieten.
Ik denk overigens dat Mimi al in gesprek is met een hele goede kandidate!  ;)



Moppers

CiteerIk denk overigens dat Mimi al in gesprek is met een hele goede kandidate!
Waar is de bloos-smiley toch gebleven?

Kleintjes



Zoiets?

Ah, heb 'm gevonden Moppers!!  :-[
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Dat is geen bloos smiley maar schaam smiley,.... ;)

Moppers

Via PB zijn ik en Mimi verder in gesprek gegaan en er uit gekomen. Zaterdag 13 augustus komen Coco en Sjimmy naar huize Moppers, waar ze hun intrek zullen nemen in mijn 2e kamervolière, die nu leeg staat. Spannend!

Kleintjes

Dat is zeker spannend :D

Fijn dat 't uit eindelijk allemaal goed komt ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Veel succes ermee :)
Leuk dat ze een bij een goed bazinnetje komen :D

Moppers

Een uur geleden zijn de twee parkietjes van Mimi toegevoegd aan het huishouden van Moppers ;D
Ze hebben hier een flink rianter verblijf gekregen, namelijk mijn 2e voliere (ferplast brio) die leeg stond. Ook hebben ze nieuwe namen gekregen: het mannetje heet nu Prullie, het popje Proleva (ja, naar een van de karakters van J.M. Auels Earth's Children).

Ze lieten al vanaf de eerste seconden horen dat ze er waren. Ze hebben zich net uitvoerig gepoetst en zijn nu lekker aan het dutten. Ze zijn prachtig!

Eind goed, al goed :)

AntonRispens

Leuk om te horen, dat ze een goed plekje hebben gekregen. En die namen  :P orgineel, haha..

Hoeveel parkietjes heb je wel niet op dit moment moppers?  :)

inge