Houdbaarheid speelboom

Gestart door Joyce, juli 22, 2011, 00:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Ik vond het antwoord op mijn vraag niet terug in andere topics, vandaar dat ik hem hier even stel. Ik heb nu ruim 2 jaar een speelboom voor mijn parkietjes in de kamer staan (zelf gemaakt van diverse takken). Nou hang ik regelmatig nieuw speelgoed in de boom, dus afwisseling genoeg. Ik heb inmiddels nieuwe takken van een fruitboom en in de winter kan ik weer nieuwe takken op gaan halen (heb zelfs keuze uit het soort fruitboom  :) dus ben helemaal blij).

Maar ik vroeg mij af: na hoeveel tijd vervangen jullie de takken uit de speelboom? Of zijn deze onbeperkt houdbaar? Ik heb wel gemerkt dat de takken nu erg droog zijn en sneller afbreken.

Groetjes, Joyce.

GeetjeBird

Volgens mij zijn ze houdbaar zolang ze niet afbreken? Onze speelboom begint ook behoorlijk uit de drogen..de dunnere takken zijn zelfs al door de parkietjes gesloopt...die kunnen ze dan nog makkelijker afbreken. Dat is dan wel weer een leuke activiteit voor ze. Voor mij weer minder aangezien de rotzooi :-).

Moppers

Het enige wat ik kan bedenken waardoor de takken zouden kunnen bederven, is vochtigheid en daardoor rot of schimmel. Maar zolang dat niet het geval is, zou ik ook zeggen dat de takken houdbaar en bruikbaar zijn totdat ze door gebruik en uitdroging zelf uit elkaar vallen.