Parkieten maken ruzie

Gestart door Bert-a, juli 20, 2011, 15:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert-a

Hoi, ik heb mijn parkieten al 3 dagen en het gaat super goed! (met de groene dan)
Hij komt direct op mijn hand zitten als ik trosgierst heb en hij zit ook op mijn vinger d.m.v een step-up.
De blauwe is een beetje bang, beide parkeiten eten uit mijn handen en de blauwe komt SOMS op mij hand zitten, de groene komt altijd. Het probleem is dat ze veel ruzie maken, dus als ik trosgierst heb en ik geef het aan de groene en daarna geef ik het aan de blauw, dan begint de groene te schreeuwen. En soms vechten ze gewoon opeens uit eht niets, dan schreeuwen ze alle twee en vliegen ze rond.

Probleem 2: De kweker zei dat eentje een mannetje was en eentje een popje, is dat zo?

Foto's:










frodo

Mooie parkietjes heb je als ik het goed heb is de groene een popje en de blauwe een mannetje.
Het kan zijn dat de popje dominant wil zijn over de mannetje dat lijkt me het meest logische misschien is daarom de blauwe wat bang.
Het kan ook iets anders zijn.

Jahalon

#2
Hoi Bert


Ze zien er echt schattig en mooi uit. Wat ik er van kan zien is de groene inderdaad een popje en de blauwe een man. Wat betreft de ruzies; hier is het af en toe ook heibel in de toko, vooral als het om voer gaat. Vast ritueel en ruzie moment is het op stok gaan voor het slapen, eigenlijk is het een touw met knopen. Piet gaat altijd al enige tijd van tevoren op die plek zitten, Nona gaat zich dan op een roest aan de overkant  zitten poetsen en gaat daarna wat eten. Om vervolgens ten strijde te trekken om haar slaap plekje te veroveren. Ze wint altijd.  ;D Zal er binnenkort een filmpje van maken en posten. Zou me er niet te veel zorgen om maken.

    gr J, Piet, Nona.

Ps. Het kooitje heeft allen verticale spijlen, dat is moeilijk klimmen voor grasjes. Het snaveltje kan er ook door vergroeien als ze er vaak in klimmen. Horizontale tralies zijn beter, het is ook beter de plastic roesten voor houten te vervangen. Is beter voor de pootjes. Als je rondhout gaat gebruik dan min. 20 mm doorsnede. Je kan ook wilgentakken gebruiken, kunnen ze mooi aan knagen.

Bert-a

Bedankt alle twee, maar het was ook 1 keer erger, ze gingen alle twee op de bodem staan en begonnen ruzie te maken, ik kwam er gelukkig tussen.

Bert-a

Ze maken niet altijd ruzie, ze snavelen ook vaak en krabben ook elkaar.  :P

vera1982

ruzie maken om trosgierst; ik heb bij mijn 2 parkieten voor beide een stukje trosgierst in elke hand. op die manier houd ik ze wat uitelkaar. ruzie kun je niet voorkomen, zeker niet in het begin. vaak gaat het om dominantie. die van mij hebben er bijna een jaar over gedaan voordat ze elkaar gingen kroelen(mannetje en poppetje heb ik). zolang er geen bloed rond vliegt gaat het goed :)
verder heb geduld met alles. was het maar zo makkelijk om je parkiet binnen 1 dag tam te hebben, scheelt een hoop ge-stress.
geniet van je parkietjes.

Bert-a

Nou, bij mij ging het best snel, de groene denkt niet eens meer na als ik trosgierst heb, dan springt ze gewoon op mijn hand.  ;D
Net nog waren ze alle twee heel hard met hun vleugels aan het fladderen, wat betekent dit?
En nu schreeuwen ze heel hard.

Shannon

Zou je het misschien kunnen filmen?

Groetjes Shannon.