Drinkflesje reinigen

Gestart door inge, juli 18, 2011, 17:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Hoi iedereen,

Hoe reinigen jullie de drinkflesjes zodat ze echt helemaal Proper zijn?
Ze hebben zo van die vervelende randjes  >:( ik gebruik zelfs wattenstaafjes en tandenstokers om er tussen te komen.
Maar helemaal proper krijg ik ze niet.
Iemand tips,of toch regelmatig nieuwe kopen?

Alvast bedankt :)

Jahalon

Er zijn speciale borsteltjes voor. Verder regelmatig weken in azijn- of sodawater, zo heet mogelijk! Sommigen kunnen zelfs tegen kokend water! Daarna flink met de borstel er doorheen en flink naspoelen.

inge

 Heb soda staan, heb ze nu net vers water gegeven dus morgen bij het verversen even proberen.

Alvast bedankt!!!

GeetjeBird

Tip

Met een tandenborstel (natuurlijk geen gebruikte hehehe) gaat het prima.
Verder kan je aanslag aan de binnenkant van het drinkfles ook reinigen met rijst of schelpenzand! Vul de flesjes met een beetje vogelzand of rijst. Vinger/ hand erop en even goed schudden. Daarna goed uitspoelen.

Verder kan een keertje in de kookwas ook geen kwaad, kills all the bacteria and germs...

Groeten
Germaine

Saskia, Timmie, Willie, (tante) Beppie en nu ook baby Gradje

inge

#4
Ook deze zijn goede tips,bedankt en ik maar prutsen met mijn wattenstaafjes en tandenstokers, en aan een tandenborstel nog niet gedacht ::)

Dat met die rijst doe ik ook voor mijn drinkflessen bij mijn konijntjes ;)

Alvast bedankt!!


Parkieten-Freak

Ik gebruik altijd flessenragers en om de week doe ik voerbakjes en het drinkflesje in de vaatwasser.


inge


Moppers

Naar aanleiding van dit topic dacht, "kom, laat ik mijn drinkflesjes eens uitkoken." Eh, tja, zie de foto voor het resultaat.

Wat wel goed werkte: Dettol spray. Even in laten trekken, vervolgens met de tandenborstel poetsen en het was blinkend schoon.  Belangrijk: heel goed weer zeepvrij spoelen.

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

@ Moppers: Ik schoot in de lach toen ik de foto zag met de flessenlijkjes ;)

@Algemeen: Je kan natuurlijk ook water gebruiken dat net van de kook AF is, dus wel nog heet maar niet meer zo heet dat alles eh... vervormd.  De tips over de Dettol is eigenlijk altijd goed, is ook nageoneg overal voor te gebruiken, wat schoonmaken betreft.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Had juist hetzelfde effect :D.
@ Moppers ,Je was me voor, het zijn design drinkflesjes geworden :D.

Dat weten we nu ook weer ;)
Ik had eerst met een tandenborstel geprobeerd was redelijk goed gelukt.
Dacht ga ze nu nog eens koken voor de bacteriën en microben,die waren eraan en de flesjes ook (hihi)

Groetjes,Inge

Maaike*

Citaat van: Kleintjes op juli 21, 2011, 15:56:11
@ Moppers: Ik schoot in de lach toen ik de foto zag met de flessenlijkjes ;)


Ik ook!  :D

Werkt trouwens appel azijn door het water niet al ontsmettend?