Oogontsteking?

Gestart door Kruimira, juli 17, 2011, 15:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimira

Hoi allemaal,

Mijn nieuwe parkietje Pico (nu zo'n maand oud) heeft een vreemd oogje. Ik heb hem nu een week, en het wordt maar niet beter. Hij schijnt er niet veel last van te hebben.

Het is een beetje dik en behoorlijk vochtig. Opvallend is dat hij in zijn huid net naast dit oog een flink gat heeft, alsof iemand hem hard gepikt heeft. Ik heb de veertjes heel voorzichtig erover heen gekamd met mijn vinger, en het ziet er nu normaal uit, op het oog na. Ik heb het een paar dagen gespoeld met water, dat hielp, maar nu blijft het in deze staat. Ik weet alleen niet of ik 'm nu al naar de dierenarts moet brengen omdat hij nog zo jong is.

Groetjes Mandy

GeetjeBird

dat gat naast zijn oog kan heel goed zijn oortje zijn. Door de nattigheid wordt dat beter zichtbaar?

Maakt niet uit dat je parkietje nog zo jong is, de dierenarts (het liefst een vogelarts) kan dan nog wel een diagnose stellen hoor!

Het kan zijn dat het parkietje op de toch heeft gezeten met oog..
Ik zou als ik jou was toch even langs de dierenarts gaan. Je weet het maar nooit!

Germaine

Kruimira

Hoi,

Jep, ik ben een week geleden naar de dierenarts geweest. Het gat was inderdaad zijn oortje, maar het is ook ontstoken net zoals zijn oog. Hij krijgt nu een zalfje en antibiotica voor in zijn water.

Het oogje ziet er al wat beter uit, het oortje nog niet maar dat komt denk ik omdat vogels zo weinig drinken en daardoor weinig antibiotica binnenkrijgen...