parkietje handtam maken lukt niet

Gestart door frodo, juli 13, 2011, 21:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frodo

hallo allemaal
ik heb een parkiet die heet frodo en ik probeer hem tam te maken en hij is nog niet handtam ik heb na 2 dagen al succes hij eet nu al uit me hand blijft op ze stokje en aarzelt heel erg en sinds vandaag uit me vingertoppen  maar kwil graag dat ie op me hand komt en ik heb hem/haar nog niet kunnen aanraken want als ik em aanraak met me vingertoppen dan schrikt ie echt erg ik heb geprobeerd dat ie op een stokje komt door middel van step up en dat lukt aardig maar als me vinger op paar mm komt dan maakt ie zich erg lang weet iemand een tip voor mij

Kleintjes

Heb je leestekens? Dat leest makkelijker.

Leesvoer om je op weg te helpen:

Handige pagina 1
En nummer 2
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ptje

Hoe lang heb je Frodo al.
Het is meestal gewoon een kwestie van geduld hebben en rustig aan doen, vooral niet dwingen.
De ene parkiet heeft wat meer geduld nodig dan de andere.

frodo

Citaat van: ptje op juli 14, 2011, 22:40:47
Hoe lang heb je Frodo al.
Het is meestal gewoon een kwestie van geduld hebben en rustig aan doen, vooral niet dwingen.
De ene parkiet heeft wat meer geduld nodig dan de andere.

Ik heb hem/haar al 1 weekje

bridgetvh

Geduld hebben en alle manieren van tam maken dagelijks blijven proberen. als hij over een half jaar nog niet tam is dan horen we het wel.....

GeetjeBird

Het tam krijgen van je parkietje ... dat duurt wel langer dan een weekje hoor. En niet alle parkietjes gaan braaf op de vinger zitten en eten uit je hand. Ze hebben allemaal verschillende persoonlijkheden, gelukkig maar. Dat maakt ze zo leuk :)

Ik heb er maar 1 die op mijn vinger wil gaan zitten...de andere 3 lukt misschien ook wel maar dan met tegenzin van de parkietjes. En dan vind ik het ook niet meer leuk.

Groeten en succes!
Germaine

Saskia, Willie, Timmie en Beppie.

Shannon

Ik ben het eens met Germaine,
Mijn grasje deed er 3 weken over om op me hand te komen,
en na 2,5 maanden was die helemaal tam.
Dus het magische woord is Geduld.

Groetjes Van Shannon En De Vogeltjes.

Pepelove

Inderdaad! Geduld,geduld en geduld

Ook kun je niet verwachten dat je met je parkietje kunt gaan knuffelen of aaien. Dit ligt aan het karakter van het vogeltje. Sommige vogels houden er wel van anderen niet. Dwingen werkt ava-rechts en schept geen vertrouwen

Groeten Oeter