Mijn Coco

Gestart door CocoChanel, juli 09, 2011, 23:41:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CocoChanel

Sinds een weekje ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste grasparkietje!
Zijn/haar naam is Coco en is nog maar een paar weken oud.

Nu is mijn vraag,
Coco is gekortwiekt door de handelaar. Ook zij vetrelde mij dat ik hem per dag 3x 30 minuten uit zijn kooitje moest halen en dan steeds moest oppakken en als hij wegvloog gewoon weer enzovoort.
Dit heb ik de eerste twee dagen gedaan totdat ik jullie site ontdekte! (Gelukkig maar)
Want volgens mij is hij nu doodsbang voor me.  :'(

Ik ben nu 3 dagen bezig met het tam maken met trosgierst zoals in jullie filmpje.
Zowel in de kooi als buiten zijn kooi.

Moet ik hem nog wel uit zijn kooitje laten? want hij blijft vooral onder de tafel zitten.
En gaat het tam maken nu nog wel werken?

Alvast bedankt!
x

Shannon

Heeeeii,
Welkom op het forum!
Via de zoekfunctie kan je heel veel vinden,
Toen ik mijn parkietjes en valkjes tam maakte, deed ik me hand even in de kooi en praatte rustig.
Als ze stopte met fladderen haalde ik me hand weereruit.
Daarna ben ik met trosgierst gaan doen en kwam alles goed.
Veel succer!

Groetjes shannon

CocoChanel

Dankjewel!
Haha dit is al eem hele geruststelling.
Maar mag hij gewoon uit zijn kooitje?

x

lovesbudgies

In principe wel, als je hem ook weer terugkrijgt. Je moet te allen tijden vangen en stress proberen te voorkomen. Dus als hij nog niet op je vinger stapt, oefen daar dan nog even op.

parkiet91

Nou wat die handelaar voorstelt is dus eigenlijk gewoon je vogel psychisch breken.. gewoon door blijven gaan tot hij het opgeeft om nog van je te vluchten. Gelukkig ben je daar mee gestopt.
Het beste is gewoon zoals je nu doet rustig aan neem de tijd en zorg ervoor dat je vogel het leuk vindt bij je te zijn en zich niet gedwongen voelt.
En 1 weekje om je parkiet los te laten is wel vroeg! Ik zou Coco minstens een maandje laten wennen in de kooi. Zodat Coco de omgeving kent waar die rond gaat vliegen.

CocoChanel

Wat fijn dat jullie me helpen!
Ik vind het wat lastig aangezien dit me eerste parkietje is.

Hij vind het volgens mij heel leuk om uit zijn kooitje te zijn. Alleen omdat hij gekortwiekt is blijft hij meestal stilletjes op de grond zitten.
Is dat erg? Hij stapt wel vanzelf zijn kooitje weer in.

sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik wil alleen zo goed mogelijk voor hem zorgen.

x