Een grasparkiet nemen.

Gestart door buster01, juli 08, 2011, 23:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

buster01

Ik wil een grasparkiet hebben, ik ben er 2 dagen geleden mee gestart en zag dat het hele sociale diertjes waren. dat je ze kan tammen, en kan praten! :O. het lijkt heel leuk om zon diertje te hebben. maar wat ik mij afvraag ik ben op school van half 9 tot half 3 ongeveer. en me moeder is elke dag van half 9 tot 2 uur weg. alleen woensdag is me moeder thuis en vrijdag is me vader thuis. in het weekend zijn we er natuurlijk. dus ik heb gehoord dat je 2 parkieten beter kan nemen. kan je ze dan ook nog heel erg tam krijgen of zullen ze meer afstand van je nemen dat lijkt me dan wel jammer :'(?


Bedankt voor de antwoorden

Bas

dan kun je ze ook nog tam krijgen.... heb er hier 10 in de voliere en steeds per koppel gekocht en er zijn er nu 8 tam.

BudgiesAreLovely

Het wordt wel moeilijker, want als je geen ervaring ermee hebt is het sowieso moeilijker. Maar voor zo'n parkietje is het natuurlijk niet leuk om alleen te zijn.

Bas

nou... als er 1 al half tam is volgt de ander heel erg makkelijk is mijn ervaring.....

Shannon

Welkom op het forum!
Via de zoekfunctie vind je veel, lees je eerst goed in voordat je een parkietje neemt.
Ikzelf heb wel 2 parkietjes omdat ik meestal van half 9 tot half 4 naar school moet,
Maar je ziet echt dat ze heel blij zijn met elkaar, dus mijn mening is neem er 2 veel gezelliger!

Groetjes Shannon.

lovesbudgies

Graag allemaal netjes leestekens gebruiken, jullie berichtjes lezen niet lekker zo. De kans dat iemand de moeite neemt om te antwoorden wordt zo een stuk kleiner. Dus graag denken aan de hoofdletters, komma's en punten!
Gr. Lisanne

frodo

Mijn advies is om eentje te nemen en die tam te maken en als dat goed gaat een tweede nemen zodat zij/hij nooit alleen is of zich verveelt en dan kan je ook nog de 2e tam maken. Het beste is als je ze jong neemt dan zijn ze al handtam.

Shannon

@ Frodo,
CiteerHet beste is als je ze jong neemt dan zijn ze al handtam.
Ik ben het daar niet mee eens,
Het kan namelijk zo zijn dat hij al handtam is gemaakt door de kweker,
Maar het kan ook zijn dat het gewoon een jong parkietje is waar de kweker niks mee heeft gedaan.
Nogmaals, 2 durven meer als 1!
en het is veel gezelliger voor ze ;)
groetjes Shannon

BudgieMe

Sorry, voor de link naar ergens anders maar het scheelt zoveel het zelfde typen.  :P
Je hoeft er niet geregistreerd te zijn om te kunnen lezen, is een open forum daar ik graag wil dat iedereen de basics weet/leert,... ;)

http://budgieme.forum2go.nl/zo-leuk-is-het-tam-maken-van-meerdere-parkietjes-tegelijk-t98.html

http://budgieme.forum2go.nl/twee-parkietjes-tegelijk-tam-maken-t99.html

Parkieten-Freak

#9
Er zijn meerdere mogelijkheden om 2 parkieten tam te maken.
Als je al één tamme parkiet hebt, zal nummer 2 spelenderwijs tam worden omdat hij/zij het goede voorbeeld krijgt van een soortgenootje.
Twee parkieten tegelijk tam maken kan ook. Steek je hand in de kooi en hou een stukje trosgierst vast. Zodra er één op je vinger zit om te komen snoepen, zal nummer 2 snel volgen. Doe dat een keer of 4 per dag, de vogels zullen snel aan je hand wennen.

Op de Parkieten-Freak website vind je meer informatie over tam maken:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Succes!