Wilgetakken.

Gestart door ptje, juli 08, 2011, 20:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ptje

Heb het al via een zoekfunctie geprobeerd te vinden maar dat wou niet lukken dus ik vraag het toch maar even in een nieuwe topic.
Voor zittakken waar aan geknaagd mag worden daar moet men wilgetakken gebruiken , zover was ik al maar nou zijn er bij ons in de buurt geen knotwilgen te vinden, wel lei-lindes en zo en in het parkje staan treurwilgen.
Mogen deze ook gebruikt worden?
Volgens mij mochten ook berken gebruikt worden, bij mijn werk staat een zilverberk dus met lichte bast, mag die ook gebruikt worden?
En hoe staat het met takken van beukenoot bomen en eikebomen?
Sorry veel vragen maar ik wil graag veel leren voor ik aan iets begin.

lovesbudgies

Treurwilg: liever niet.
Berk: zijn de meningen over verdeeld.
Eik: mag niet.

Beuk en linde zou ik niet weten.

MissDorien

Fruitbomen, lukt dat niet?

Moppers

Ik wil je afraden takken uit een park te halen. Het is verboden om bomen in de openbare ruimte te snoeien. Als je betrapt wordt, heb je een boete te pakken.

Naast knotwilgen en fruitbomen zijn takken van de hazelaar (de boom die hazelnoten produceert) ook geschikt.

Neem eens contact op met bedrijven die snoeiwerkzaamheden verzorgen. Wellicht dat zij geschikte takken voor je hebben.

Jahalon

Wilg is echt super. Als je verse takken hebt, en je hebt er de ruimte voor, kan je ze gewoon in een pot grond zetten en ze groeien door. Je kan ze ook vers houden door ze gewoon op water te zetten, krijgen ze ook wortels.

ptje

Citaat van: Moppers op juli 10, 2011, 22:37:36
Neem eens contact op met bedrijven die snoeiwerkzaamheden verzorgen. Wellicht dat zij geschikte takken voor je hebben.

Owja da's ook een goeie tip, ik ken nog wel mensen die snoeiwerkzaamheden doen via het bedrijf waar ik vandaan kom dus dat moet kunnen lukken.