Pim speelt niet

Gestart door JUSTxDEEM, juli 07, 2011, 11:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JUSTxDEEM

Hallo iedereen!

Mijn parkietje pim die speelt niet met zijn speeltjes (behalve zijn spiegeltje)
dat is dan ook zijn vaste plekje om te zitten.

Ik had een soort radje gekocht met balletjes en belletjes erin maar daar blijft ie zeker van weg.
heb hem voorgedaan hoe het moest maar hij moet er gewoon echt niks van hebben.

Ook heb ik een soort slingertouw met verschillende stukken hout aan elkaar in de kooi hangen,
volgens mij is ie er in 2 jaar geen een keer op gaan zitten/spelen.

Kortom: hij blijft gewoon op zijn stokje zitten en doet voor de rest weinig.

Oja, en ik krijg hem moeilijk uit zijn kooitje, maar hij blijft wel gewoon zitten als hij trosgierst aan het eten is op mijn hand.
zo krijg ik hem dus uit zijn kooitje. En als hij eenmaal uit zijn kooi is fluit hij vrolijk met de muziek mee dus dat is verder geen probleem.
Ook gaat hij op mijn vinger zitten en gaat vrolijk met me mee als ik ergens heen loop.

Ik vind het alleen jammer dat hij nooit met zijn speeltjes speelt, dus heb ze er inmiddels maar uitgehaald want ook al is hij er niet bang voor, hij moet ze dus niet.

tips?


Jahalon

Als ik het zo lees voelt Pim zich al een hele tijd niet gelukkig. Misschien word het tijd om een vriendje voor hem te zoeken. Het zijn groepsdieren die je eigenlijk niet alleen kan houden. Wat betreft die speeltjes, ik zou ze er weer in hangen, je weet maar nooit.

JUSTxDEEM

Citaat van: Jahalon op juli 07, 2011, 11:58:10
Als ik het zo lees voelt Pim zich al een hele tijd niet gelukkig. Misschien word het tijd om een vriendje voor hem te zoeken. Het zijn groepsdieren die je eigenlijk niet alleen kan houden. Wat betreft die speeltjes, ik zou ze er weer in hangen, je weet maar nooit.

Hoe kun je nou weten of hij ongelukkig is, ik vind niet dat je dat zomaar uit een paar zinnen op maken.

Hij speelt niet, maar hij brabbelt en fluit veel en zit niet bol. Ook geeft hij geen ongelukkige indruk.
Het lijkt mij gewoon een rustig vogeltje.

Ik wilde een vriendje voor hem erbij kopen alleen mijn ouders zijn het er niet mee eens.
Heb ze al proberen over te halen maar ze willen het gewoon niet.

Ook heb ik een nep-parkiet gekocht die je op een zit stok kan doen, maar daar is die bang van..

misschien mist hij wel een ander parkietje aangezien hij altijd naast zijn spiegeltje zit en met zijn spiegeltje wel speelt,
maar er moet toch een ander alternatief zijn want ik heb er niks in te brengen in mijn ouders mening, dus een tweede parkiet komt er niet.

Jahalon

Citaat van: JUSTxDEEM op juli 07, 2011, 12:21:27
misschien mist hij wel een ander parkietje aangezien hij altijd naast zijn spiegeltje zit en met zijn spiegeltje wel speelt,

Daarom krijg ik die indruk!

Kleintjes

#4
Ook ik krijg de indruk dat je parkietje zich eenzaam voelt. Gun hem 'n echt parkietenvriendje, dan zal hij zich stukken beter voelen.

Eenzame parkeitjes gaan op zoek naar aandacht van iets anders, al is 't hun eigen spiegelbeeld. Parkieten (en vele andere vogels) herkennen zichzelf niet in hun spiegelbeeld. Nepparkietjes kunnen 'n eenzaam parkietje nog gefrustreeder maken omdat hij daar geen reactie van krijgt. Ze zullen toch uit alle macht proberen hun 'vriendje' over te halen om bij ze te komen en met ze te spelen en dergelijke.
Wij kunnen onze parkietjes zo veel aandacht geven als we willen: Soms is 't toch niet wat 'n parkietje nodig heeft. Er zijn natuurlijk parkietjes die 't prima vinden met hun mensenvriendje, maar er zijn er nog meer die dat niet hebben en liever 'n echt parkietenvriendje hebben.

Speeltjes zou ik toch terug hangen, zoals Jahalon ook al schreef. Misschien dat hij toch eens op avontuur gaat. Uiteraard wel zorgen dat hij genoeg ruimte overheeft om te vliegen / fladderen in de kooi.

Jammer dat je ouders zo denken en niet in 't belang van 't parkietje :( Laat hen eens mee lezen, misschien dat 't dan duidelijker wordt voor hen?

Voorbeeldje:
Hoe zou jij je voelen als je in dezelfde situatie zat als je vogeltje?
Dit idee kun je ook eens aan je ouders voorleggen. Ben benieuwd naar de reactie.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

JUSTxDEEM

Citaat van: Kleintjes op juli 07, 2011, 13:33:49
Ook ik krijg de indruk dat je parkietje zich eenzaam voelt. Gun hem 'n echt parkietenvriendje, dan zal hij zich stukken beter voelen.

Eenzame parkeitjes gaan op zoek naar aandacht van iets anders, al is 't hun eigen spiegelbeeld. Parkieten (en vele andere vogels) herkennen zichzelf niet in hun spiegelbeeld. Nepparkietjes kunnen 'n eenzaam parkietje nog gefrustreeder maken omdat hij daar geen reactie van krijgt. Ze zullen toch uit alle macht proberen hun 'vriendje' over te halen om bij ze te komen en met ze te spelen en dergelijke.
Wij kunnen onze parkietjes zo veel aandacht geven als we willen: Soms is 't toch niet wat 'n parkietje nodig heeft. Er zijn natuurlijk parkietjes die 't prima vinden met hun mensenvriendje, maar er zijn er nog meer die dat niet hebben en liever 'n echt parkietenvriendje hebben.

Speeltjes zou ik toch terug hangen, zoals Jahalon ook al schreef. Misschien dat hij toch eens op avontuur gaat. Uiteraard wel zorgen dat hij genoeg ruimte overheeft om te vliegen / fladderen in de kooi.

Jammer dat je ouders zo denken en niet in 't belang van 't parkietje :( Laat hen eens mee lezen, misschien dat 't dan duidelijker wordt voor hen?

Voorbeeldje:
Hoe zou jij je voelen als je in dezelfde situatie zat als je vogeltje?
Dit idee kun je ook eens aan je ouders voorleggen. Ben benieuwd naar de reactie.

Ja, zal het nog eens proberen om ze over te halen.

Maar stel dat mijn ouders het overwegen, en ik neem een nieuw parkietje erbij..
stel dan dat het niet klikt tussen de twee?

want daar had mijn vader het over, dat we dan met een extra parkiet zitten.

Omdat je ze natuurlijk eerst aan elkaar moet laten wennen enz. moeten we er ook weer een kooitje bij kopen.
De kosten daarvan willen ze niet betalen, dus doe ik dat gewoon want vind het inderdaad vervelend dat hij alleen is.

maar ik ben bang dat ik dan straks weer terug moet naar de (dierenwinkel/kweker) omdat het niet gaat werken!
(juist omdat pim alleen al onwijs bang was van de nep parkiet en daar ook geen toenadering bij zocht)

is dit angst voor het speeltje of niet? ben daar nogal onzeker over...



Jahalon

Citaat van: JUSTxDEEM op juli 07, 2011, 14:09:25
Maar stel dat mijn ouders het overwegen, en ik neem een nieuw parkietje erbij..
stel dan dat het niet klikt tussen de twee?

Wat je het beste kan doen, als je toestemming krijgt van je ouders, is een parkietje zoeken van ongeveer de zelfde leeftijd. Kijk maar eens op het prikbord van dit forum, daar worden nog wel eens oudere parkietjes aangeboden. Je kan ook informeren bij de dierenambulance of bij een asiel, daar komt ook nog wel eens iets binnen.