wat voor parkiet??

Gestart door ptje, juli 06, 2011, 17:27:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ptje

Pffff ik wordt gek van mezelf.
Nou heb ik ergens een heel mooie parkiet gezien een bonte , lijkt qua kleur heel veel op een lori maar dan kleiner.
Volgens mij was er bij ons in de woonplaats iemand die ze kweekte maar ja natuurlijk kan ik die persoon nét niet bereiken.
Wie weet wat voor een parkietensoort ik bedoel?

Wouter

Ik zou denken aan een rosella parkiet.. ;)

ptje

Weet niet hoe ik hier een edith aan kan toevoegen maar ik ben er uit.
Heb die man te pakken kunnen krijgen (aan de telefoon dan hé  ;D) en volgens hem waren het deens bont parkieten (engelse variant?).
Hij had binnenkort ook nog een broedsel valkjes (die ik trouwens ook heel erg leuk vind) maar ik wil niet te snel overstag gaan.
Maar goed ik ken die persoon wel een beetje want hij heeft een dierenzaakje bij ons in de woonplaats en heeft echt een hart voor zijn dieren.
Haha ik moet altijd de tijd ervoor nemen als ik mijn hooi en voer haal voor de cavia's want ik kom er nooit weg zonder minstens een 20 minuten de kletsen/discuseren  ;D.
Wie kent ze die deensbont parkietjes en kan er mij meer over vertellen ?
Vind het leuk om zoveel mogelijk info te krijgen.

Jahalon

Zal je even moeten googlen. Het zijn gewoon grasparkieten variant Deens bont, omdat ze voor het eerst op een tentoonstelling in Denemarken zijn getoond!

MissDorien

Het is gewoon een kleurslag, mijn Nasty is een deens bonte.

ptje

Is dat dezelfde als in je avatar?
Ja die is ook heel erg mooi maar zulke kleurtjes bedoel ik eigenlijk niet.
Heeft eigenlijk zulke kleurtjes als een turquosine, pfff ergerlijk is dat hihi maar goed tegen die tijd dat er een parkietje komt zal ik er wel uit zijn haha.
Heb vroeguhh ook een turquosine gehad die heette Jopie (was toen net in die tijd van popi Jopie van Harry Vermegen en Henk Spaan).
Die was ook tam.
Toen ik op mijzelf woonde had ik een valkje een geparelde gele (een pop) en zelfs ooit een tamme kanarie maar toen zat ik op de lagere of huishoudschool nog (heullllll lang geleden hahaha).
Het blijft kriebelen haha maar ik zoek nog verder.

MissDorien

Nee, de rechter uit mijn onderschrift.
Deens bont is er in verschillende kleuren hè ;)

Moppers

Bedoel je misschien de splendidparkiet?

ptje

#8
Verhipt, da's hem hé hé ik ben er uit dankje wel (heb gegoogled)

Moppers