Vechtende parkietjes om popje

Gestart door BudgiesAreLovely, juli 05, 2011, 14:50:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BudgiesAreLovely

Halllo,
ik zit met een probleem en daarom heb ik hier snel een account aangemaakt, ben blij dat er een site is waar je vragen over je parkiet kan stellen.
Het zit zo: ik heb twee popjes en twee mannetjes, eén popje is een lutino en de andere is normaal. De lutino is erg geliefd bij de mannetjes, de laatste tijd.
De mannetjes maken erg veel ruzie, het gaat als drie dagen door. 's Morgens als ze wakker worden beginnen ze met vechten totdat ze gaan slapen. Het popje wordt er ook gek van en wil geen een van de mannetjes kusjes geven. Ze vliegt de hele tijd heen en weer en de mannetjes vliegen achter haar aan. Het is echt heel erg. De mannetjes vechten ook heel erg en gaan vaak op de bodem in elkaar soort van rondjes draaien, volgens mij vechten ze dan? Ik heb al heel vaak tegen de kooi aangetikt, maar het helpt niet. Ze blijven doorgaan. Ook slaan ze het andere popje, omdat ze dan in de weg zit. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Groetjes,
BudgiesAreLovely

GeetjeBird

uit elkaar halen voordat ze elkaar onherstelbaar verwonden of zelfs vermoorden?

Soms klikt het goed maar soms ook helemaal niet..ik heb 3 popjes en 1 man en de vrede is nog in huis maar ik merk wel dat ze nu de dames broeds lijken te zijn toch wel heftiger op elkaar reageren. Geen gevecht maar je merkt het wel aan ze. Het zijn gelukkig qua temperament niet zo'n heftige parkietjes, misschien scheelt dat.

Ik wilde er een man bij maar dat wordt me al afgeraden aangezien de problemen die dat kan opleveren...2 mannen erbij zou meer balans brengen in de parkietenrelaties :-)
Maar ook bij 2 mannen en 2 poppen kan het dus mis gaan....

Geen garanties dus.

Gr.
Germaine


Pepelove

Hallo,

Ik zou het aan kijken. Als het nieuw is moet er een hierachie komen. Zo lang er nog geen verwondingen/bloedbaden zijn kan het geen kwaad. De dierenwereld is soms hard. Laat de natuur zoveel mogelijk zijn (natuurlijke) gang gaan ;)

Groeten Peter

Kleintjes

#3
Ik heb wat vragen naar aanleiding van 't oorspronkelijke bericht:

Hoe oud zijn de parkietjes?
Hoe lang zitten ze samen?
Hoe lang is de ruzie er al?
Vechten ze tot bloedens toe? Je geeft aan dat de mannen over de grond rollen.

Je kunt ze uit elkaar halen, tegen de kooi tikken heeft 'n averechts effect. Als zich echte koppels hebben gevormd kun je beter 't hele koppel apart zetten, ze verdragen 't niet zo goed als koppels uit elkaar gehaald worden.

Hebben ze altijd al bij elkaar gezeten of is er pas iets veranderd binnen de groep?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgiesAreLovely

Ze zijn allemaal ongeveer 1 jaar.
ze zitten met z'n vieren al ongeveer 8 maanden samen
De ruzie was er een tijdje terug (ongv. 2 maanden geleden) ook, toen stopten ze een tijdje en ze zijn nu al 3 dagen bezig.
Ja ze rollen over de grond, maar ze hebben elkaar (nog) niet verwond.
Ze zitten al best lang samen en er is niks verandert, volgens mij..

Kleintjes

Ik denk dat 1 van je popjes broeds is. Tenminste, als ik 't zo lees lijkt me dat best goed mogelijk. Qua leeftijd is dat zeer goed mogelijk.

Ik zou ze (persoonlijk) uit elkaar halen om verwondingen te voorkomen.
Heb je misschien 'n foto van hun neusdopjes? Dat kan soms meer duidelijkheid verschaffen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgiesAreLovely

Sorry, ik heb geen foto. Kan nu ook niet snel maken, maar die van de lutino is zoiets.. als op de foto (heb ik van internet)
en die van de andere is heel donkerbruin.

[verwijderd door de beheerder]

BudgiesAreLovely

En als ik ze uit elkaar haal, weet ik niet wie ik bij wie moet zetten.. Allebei de mannetjes willen met de lutino. En het andere vrouwtje.. volgens mij wil niemand met haar. Hoe moet ik kiezen?

Kleintjes

Oke... dat veranderd even de zaak..
Ik denk niet dat je al ergens gemeld had dat je Catharina's hebt, of ik heb 't gemist. Er zijn leden hier die meer ervaring met Catha's hebben dan ik. Ik ken alleen de Catharina van mijn vriendin en haar vriend.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgiesAreLovely

Het is een lutino, zei ik al. Maar een lutino, is dat een Catharina parkiet? Sorry ik heb niet veel ervaring met parkieten.
En zijn Catharina's meer geliefd? Ik hoop dat leden die er verstand van hebben mij kunnen helpen.

Kleintjes

De foto die je hebt gebruikt zijn Catharina parkieten. Welk soort parkiet heb je?

Lutino's komen voor bij verschillende soorten parkiet-achtigen.
<- Lutino grasparkietje.

Grasparkietjes, Catharina parkietjes.. allemaal net zo geliefd bij hun baasjes :) Echter zijn ze wel erg verschillend van karakter en gedrag. Dat doet er eventjes niet toe verder.

Ik ga er van uit dat je grasparkeitjes hebt. Probeer of je kunt zien welk mannetje 't meeste bij 't popje is. Misschien dat 't je lukt uit te zoeken wie bij wie hoort als koppeltje. Als ze echt geen vaste partner heeft zou ik 'op de goeie gok' ze 2 aan 2 uit elkaar halen ( dat wil zeggen:: 1 man en 1 pop apart van de andere 2.)

Misschien dat iemand je kan helpen met 't maken van foto's van de neusdopjes? Als 't lukt, elk parkietje. Misschien dat iemand zich heeft vergist wat geslacht betreft.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgiesAreLovely

Nou, ik denk het niet. De dierenwinkel heeft zelf gezegd dat het een popje is. Dus ik neem aan van wel. En hiervoor gingen de mannetjes bij allebei de popjes op hun rug zitten. Dus je kon goed zien wie toen man en vrouw was. Maar ik kijk hoe het gaat en tja.. misschien moeten ze toch echt gescheiden worden. Is beter ook voor ze.
Heel erg bedankt!

lovesbudgies

Dierenwinkels hebben het 9 van de 10 keer hartstikke fout. Daarnaast gaan popjes ook op de ruggen van andere vogels zitten, dus die vlieger gaat ook al niet op!

Ik zou toch weleens foto's willen zien.