sloopgedrag ook buiten de kooi

Gestart door mmkrijgsman, juli 02, 2011, 16:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mmkrijgsman

Hallo Allemaal,

Sinds januari hebben we een vriendje(Yllas) voor onze Dani erbij gekocht. En het is echt een verliefd stelletje. Nu is het alleen zo dat Yllas nogal een uitslover is en graag knaagt. In de kooi hebben we verschillende diktes aan zitstokken van hout, genoeg speeltjes en een sepia/mineralen steen. Sinds een aantal maanden knabbelt Dani niet meer, waardoor haar snavel doorgroeit. Hiervoor gaan we regelmatig naar de dierenarts om de snavel te laten knippen. Yllas daarentegen knaagt overal aan,ook buiten de kooi. Helaas begint hij dan aan het stucwerk en de stam van een yucca. Dit vinden wij natuurlijk minder leuk. Wat kunnen we hier aan veranderen, zonder onze hele woonkamer aan te passen?
In principe vliegen ze iedere dag zeker 3-4 uur in de namiddag.
Dani hebben we al 2 jaar en zij is tam. Yllas daarentegen is absoluut niet tam. Hij eet heel soms zaadjes uit de hand, en komt nieuwsgierig bij je zitten, maar alleen als Dani dit ook doet.
Alvast bedankt, groetjes Marlies

Jahalon

Geef de kleine sloper gewoon iets te slopen. Wilgentakken, fruitboomtakken, wel met bast natuurlijk. Voor je ze geeft eerst afboenen met schoon water.  Wc-rolletjes en kartonnen eierdozen zijn ook geniaal.

MissDorien

Dat werkt niet altijd.
Nasty hier kan zich binnen en buiten de kooi op heel veel dingen uitleven, maar hij knaagt toch het liefst aan een duur Venetiaans masker van mij dat aan de muur hangt.
Dat kon ik hem echt niet afleren.
Ik heb er een felgekleurd papiertje op als Nast los is en nu blijft hij ervan af.
Dus als het al een soort obsessie is geworden, zou ik dat doen.