Nog plaats voor een man..

Gestart door GeetjeBird, juni 26, 2011, 15:33:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeetjeBird

hoi hoi,

Ik heb nog plaats voor een lieve man..graag wel beetje tam zodat ik met mijn handen in de kooi kan...(en hem eventueel kan oppakken als hij misschien wat mankeert). Verder vind ik het prima dat mijn parkietjes gewoon lekker parkietjes zijn...ze hoeven niet afgericht te worden  ;-)
Dus als je iemand weet die een mannetje wil herplaatsen...
Het moet natuurlijk wel klikken, ik heb nu 3 vrouwen en 1 man en die ene man moet zijn aandacht over alle 3 de dames verdelen  ;D Overigens wil ik geen gezinsuitbreiding bij de parkietjes (geen broedmogelijkheden dus).

Groetjes
Germaine
Willie, Timmie, Saskia en Beppie


[verwijderd door de beheerder]

parkiet91

Misschien geen antwoord op je vraag maar een vraag van mijn kant:
Is het niet beter dat de parkieten in een even aantal zijn? Dit lees ik in ieder geval overal.

BudgieMe

Als je dan toch bezig bent zou ik inderdaad gelijk voor 2 mannen gaan,....

GeetjeBird

Ik heb ervaring met oneven aantallen parkietjes. Ik let eerder op het temperament van de vogels en hoe ze op elkaar reageren dan evenveel mannen dan vrouwen.

Ik weet dat bij name bij broedende koppels de singel mannen en poppen flink schade kunnen aanrichten. Ik wil niet broeden, ze hoeven ook geen koppels te vormen. Ik vind het belangrijk dat ze met elkaar kunnen leven. Als ik er nu 2 mannen bij zou zetten geeft dat geen garantie dat die 2 mannen de andere 2 poppen gaan vermaken?

Het is hier gewoon een gezellige bende...beetje partnerruil..maar dan zonder paren. Dan zitten willie en timmie naast elkaar te brabbelen en de andere dag gaat Timmie weer met Saskia aan de slag. Een dag later gaat Beppie met Willie aan de touwen hangen etc.. Ik vind de vrede in de kooi belangrijker dan een even of oneven aantal.


Groeten
Germaine

Willie, Timmie, Saskia en Beppie

lovesbudgies

Citaat van: GeetjeBird op juni 26, 2011, 16:52:22
Ik vind de vrede in de kooi belangrijker dan een even of oneven aantal.

Daarom word je ook het advies gegeven er 2 mannetjes bij te doen. :)
De kans is heel erg groot dat de popjes op een gegeven moment tegelijk broeds worden en gaan vechten om het mannetje. Helemaal omdat er al 2 popjes geïnteresseerd zijn in het mannetje.

GeetjeBird

nah geinteresseerd in de man...dat is dan ook weer te veel gezegd  :D
Het zijn diva's. De 3 dames hebben nu zelfs allemaal een donkerbruine dop en dan nog zitten ze soms aan mekaar geplakt op 1 stokje...geen gevecht. 

Dan zit het manneke maar beetje vaag voor zich uit te staren..gelukkig is het geen stoere man die ze continue wil bestijgen, dat scheelt.
De extra man is eerder een vrind voor Timmie...die kan wel wat manpower gebruiken.

Germaine
Saskia, Willie, Beppie & Timmie

Wouter

Citaat van: GeetjeBird op juni 27, 2011, 10:30:08
nah geinteresseerd in de man...dat is dan ook weer te veel gezegd  :D
Het zijn diva's. De 3 dames hebben nu zelfs allemaal een donkerbruine dop en dan nog zitten ze soms aan mekaar geplakt op 1 stokje...geen gevecht. 

Dan zit het manneke maar beetje vaag voor zich uit te staren..gelukkig is het geen stoere man die ze continue wil bestijgen, dat scheelt.
De extra man is eerder een vrind voor Timmie...die kan wel wat manpower gebruiken.

Germaine
Saskia, Willie, Beppie & Timmie

Het kán goed gaan. Maar dat betekent niet dat het altijd goed zal gaan. Er is een enorme kans dat het ooit misgaat. Het is een risico dat je loopt. Een risico dat ik nooit zou nemen. Maar wij geven je alleen maar tips om het voor jouw parkieten zo aangenaam mogelijk te maken. Of je ernaar luistert is jouw beslissing.