Paar vragen

Gestart door Hedwig, juni 21, 2011, 10:36:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hedwig

Onze Elvis doet het erg goed bij ons. Hij is vrolijk en lijkt niet echt bang te zijn voor ons en de hond en kat.
Nu heb ik een paar vragen en kan wel apart gaan zoeken maar een topic leek me handig.

Is het echt zo dat je niet meer kunt gourmetten met de vogel in de kamer?
Een tweede maatje pas een idee als Elvis tam is?
Ik heb een katoenen doek voor over de kooi. Is dat goed?
Hoevaak geef je een extraatje zoals fruit. Geen rabarber en avocado wist ik al.

Bedankt alvast

inge

Hoi,blij te horen dat het goed gaat met Elvis ,en dat hij zich goed blijkt te voelen!
Eerst en vooral zou ik toch maar oppassen met de kat en hond,Elvis is er misschien niet bang van maar ik zou het nooit doen.
Heb al meerdere horen zeggen dat het goed ging ,tot op een spijtig moment :(

Gourmetten is echt niet goed voor grasjes in verband met de tefal laag ,tik bij zoekfunctie maar eens tefal laag in ;)
.
Voor een tweede maatje hoef je echt niet te wachten tot Elvis tam is,velen zeggen met twee durven ze meer dan een :D

Een katoenen doek over de kooi voor s,avonds is goed hoor.

En wat betreft fruit en groente mag je elke dag geven graag zelfs, kijk ook maar eens bij de zoekfunctie staan veel tips!
Zo hopelijk ben je hier wat mee, nog heel veel plezier met Elvis en geniet ervan, groetjes :)

Hedwig

Bedankt voor de antwoorden.

Ik zet Elvis elke keer in de gang als ik wegga. Nu staat hij al de dagen dat hij er is op de salon tafel om aan ons te wennen.
Straks gaat hij op de plank hoog en aan een kettinkje. Daar kan de kat niet bijkomen. Ze is bang voor hoogtes en durft niet te springen.

We hebben een woksetje om te gourmetten. Ik weet niet of dat hetzelfde is. Zou best balen zijn want we eten het graag.

Heb net nog even wat spulletjes gekocht en vanmorgen had ik mijn hand op een van de stokken en ging hij er wel overheen.



Wouter

Zoals in de Forum Regels staat geschreven:
CiteerHeb je een vraag? Gebruik dan eerst de zoekfunctie van het forum!

Hier wil ik je graag even op wijzen.

Lees deze links maar eens:
Teflon en vogels
Waarschuwing: Pas op met teflon
Voeding
etc. etc.

Gebruik voortaan dus eerst de zoekfunctie aub!

Hedwig

Ik had meerdere vragen en het leek me handig dit in een keer te vragen.
Sommige antwoorden zijn verouderd en dus niet meer up to date.

lovesbudgies

De website van Parkieten-Freak en het tip van de week subboard is hartstikke up to date dus die kun je prima raadplegen.
Daar had je alle antwoorden in terug kunnen vinden. Lees die dus eerst eens door, heb je dan nog een vraag? Gebruik dan toch de zoekfunctie, niet veel leden willen elke week dezelfde vraag beantwoorden als het gewoon op het forum te vinden is.

Inge bedoeld met Tefal eigenlijk Teflon. Een stof die in anti-aanbaklagen gebruikt wordt en waarbij tijdens verhitting giftige stoffen vrij kunnen komen. Dit geldt dus ook voor de wokpannetjes.

Maaike*

Citaat van: inge op juni 21, 2011, 11:52:41

Voor een tweede maatje hoef je echt niet te wachten tot Elvis tam is,velen zeggen met twee durven ze meer dan een :D


Eens, ik heb net een 2de parkietje erbij en die wordt drie keer zo vlug tam omdat Ivy allang niet meer bang voor me is en bij me komt zitten.
Terwijl ik met Ivy alleen maanden bezig geweest ben, zat Timo de 2de dag al trosgierst mee te eten in de kooi. Hij vliegt nu los en komt nieuwsgierig Ivy achterna die vaak bij me in de buurt zit.

Geduld en veel dagelijks oefenen (niet te lang, beter aantal keer kort per dag) met tam worden werkt naar mijn ervaring het beste.

Veel plezier met je vogeltje(s)!