Neusdop blijft roze met wit

Gestart door Joyce, juni 20, 2011, 23:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Inmiddels is Elmo (licht geel met groen, grijs en wat lichtblauw) al dik 3 maanden oud. Hij zit nu in zijn jeugdrui. Zijn neusdop is nog steeds roze met witte kringen rond zijn neusgaten. Bij Truffel en Tijger (paarse en blauwe parkiet) was al vrij snel duidelijk dat het mannetjes zouden worden. Ze hadden een blauw/ paarse neusdop die vrij snel verkleurde naar mooi donkerblauw. Nou vraag ik me af of Elmo toch een popje is. Of kleurt de snavel van een lichtgele parkiet anders dan bij blauwe mannetjes?

Groetjes, Joyce.

lovesbudgies

Bij bepaalde kleurslagen blijft de neusdop inderdaad roze, of hij verkleurt eerst paars/roze en dan geleidelijk naar blauw.
Heel af en toe heeft een popje ook een roze neusdop, dit ligt ook weer aan de kleurslag en is meestal op hele jonge leeftijd.
De witte kringen zijn in dit geval niet van belang, de neusdop is tenslotte niet lichtblauw. Ik denk dat het toch een mannetje is.


Joyce

Inmiddels is de neusdop lichtblauw met witte kringen rondom de neusgaatjes. Ik zal dadelijk een foto proberen te plaatsen.

Joyce

Bij deze de beloofde foto. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden  :D

[verwijderd door de beheerder]

BudgieMe


lovesbudgies


Joyce

Haha, dat is leuk nieuws. Qua karaktertje klopt het ook wel, Elmo is nu al de baas over Truffel . . . . :-) Ze kunnen het gelukkig wel goed met elkaar vinden, dus dat wordt vast een koppeltje.