Leeftijd en geslacht

Gestart door Hedwig, juni 19, 2011, 22:08:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hedwig

In het voorstel topic melde ik dat onze Hedwig een vrouwtje of zoals in de juiste term een pop is.
Maar een forum lid zei mij dat het een man zou zijn.

Hij/zij heeft geen leeftijd mee gekregen maar weet iemand misschien ongeveer een leeftijd?



[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hallo en welkom :D

Als ik de neusdop zou bekijk zou ik zeggen man, maar omdat de foto van de zijkant is genomen is dit niet met zekerheid te zeggen.
Heb je / U 'n foto van de voorkant?
Oh, heeft ie rode oogjes of zwarte? Ik kan dat niet goed zien sorry :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Hedwig

Bedankt en zeg maar je hoor!

Hier een betere foto. De oogjes zijn zwart. Ik heb gelezen dat een albino altijd rode oogjes heeft dus heb weer een aparte volgens mij hahah.



[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hedwig is 'n prima naam voor 'n kereltje hoor ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Hedwig

Nee toch is zielig. Verzin wel wat anders mocht het een kereltje zijn hahhaha

parkietengek12

Het is een kereltje ;)
En het lijkt dat hij in de rui is en door de nog iets kleine witte randjes denk ik als ik hem vergelijk met mijn vogel die nu in de jeugdrui is. zo'n 2 a 3 maanden is.

Hedwig

Oke dank je wel. Kan nu dus een mannen naam gaan verzinnen. Moet goedkomen.
Ik dacht ook al een maand of 2-3 inderdaad.
Is het een speciaal soort ras of een grasparkiet. Ik heb er echt geen verstand van en ga daarom heel veel lezen
en wil alles erover leren. Hebben het beestje veel liefde en aandacht te geven

parkietengek12

#7
Het is een gewoon grasparkietje  ;)
Het is gelukkig geen albino, deze hebben rode ogen en hebben minder goed zicht (ik zeg minder, ze kunnen wel zien).
Eigenlijk was het slimmer geweest om eerst in te lezen in een dier en het daarna pas aan te schaffen.
Maarja, dat kunnen we niet meer wijzigen dus moet je nu maar veel lezen. Maak anders gebruik van de zoekfunctie op dit topic, voordat je een topic aanmaakt. Vaak is dezelfde vraag die jij hebt al gesteld en is het dus overbodig om nog een vraag te stellen in een nieuw topic  ;)
Jullie zijn zoals ik las met een groot gezin dus ik denk wel dat hij veel aandacht krijgt als je het lekker veel omwisseld met aandacht geven onderling  :)
Veel plezier met hem  :D

TIP: Op de site van www.parkietenfreak.nl heb je een grote lijst vol met allemaal parkieten namen, misschien staan daar ideeën tussen. En anders staat heel internet nog vol met parkieten namen   ;D

Hedwig

Oke gelukkig maar dat het geen vogeltje is die iets zou kunnen mankeren door zijn kleur.
Mijn tante heeft in het verleden 200 papagaaien in alle soorten en maten gehad dus
ik weet wel wat ik doe. Bedankt voor je tip

Elvis
Pickwick
of Hamlett word waarschijnlijk zijn nieuwe naam

Shannon

Haha ik vind pickwick wel leuk, alleen ik geloof (weet het niet zeker) dat je een naam het beste op een i,a,u,o of y kan laten eindigen waarom weet ik ook niet maar ik heb er wel rekening mee gehouden bij mijn 2 grasjes en valk.

Groetjess

lovesbudgies

De vraag is inmiddels beantwoord in het voorsteltopic.

Albino's zijn net zo gezond als 'gewone' kleuren en kunnen prima zien. Dat ze slechtziend zouden zijn is een fabeltje.

Soms wordt weleens gezegd dat je de naam van een tamme grasparkiet op een ie zou moeten laten eindigen. Dit zou hij sneller herkennen omdat wilde grasparkieten hogen ie geluiden maken. Tja.. of het echt uitmaakt?

Hedwig

Bedankt voor de antwoorden. Hedwig is inmiddels Elvis.
Zijn eerste nacht is goed gegaan gelukkig. Vandaag al flink aan het zingen geweest