Oranje veren

Gestart door Joyce, juni 19, 2011, 13:03:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Mijn beide parkieten zijn gek op rode paprika. Elmo heeft zelfst het idee dat hij zich ermee moet wassen (ook al is er een badje in zijn kooi en worden ze een keer per week besproeid met de plantenspuit). Dit doet hij overigens ook bij al het andere groenvoer, zoals basilicum.

Nu voelen jullie mijn vraag waarschijnlijk al aankomen . . .  Na het eten is Elmo voor een deel veranderd in een oranje vogel. Zijn poten zijn oranje, veren rond zijn snavel zijn oranje, zijn buik is oranje en zelfs het uiteinde van zijn vleugels en de onderkant van zijn staart zijn oranje, die doorgaans lichtgeel zijn. Het duurt langer dan een week voordat de kleur begint te vervagen. Nu dus mijn vraag: kan dit kwaad en is er een manier om dat oranje wat sneller uit de veren te krijgen? NU lijkt het namelijk alsof ik twee bloeddorstige monstertjes in mijn kooi heb zitten  :D Maar verder zijn ze heel lief.  ;)

Groetjes, Joyce.

Kleintjes

Verven met groente en fruit.. niet veel parkietenbaasjes die dat fenomeen niet herkennen :)

De kleur zal er vanzelf af moeten gaan en 't kan geen kwaad, aangezien 't puur natuurlijke kleurstof is van 't fruit / groente zelf.
Als kleur eenmaal in de veren is getrokken (net als verven van haren / hout) dan zal 't vanzelf moeten slijten. Zover mij bekend kun je er niets aan doen om dat te versnellen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Kan inderdaad helemaal geen kwaad. Mijn parkiet heeft wel eens een zacht-roze kop gehad. Hij schuurde met zijn kopje tegen een roze mineralenbok.  :)
(Het stond hem goed, dat roze).  ;)


Moppers

Ook ik beaam dat het geen kwaad kan. Hier in de grote voliere zitten ze met groene voetjes, aangezien de mineralenstok groen is... ZIet er ook best raar uit.

Maar nou vraag ik me af he, als een parkietje met groenten-kleur op de veertjes bijvoorbeeld de dag erna in een badje baddert, of in groente die niet afgeeft of wat dan ook... Wordt de kleur er dan weer vanaf gewassen?

Kleintjes

De kleurstof van groente en fruit blijft in de veren aanwezig omdat ze al ingetrokken is. Pino vroeger maakte z'n hele koppie paars met de kersen en zijn baardje rood van de aardbei (en dat soms tegelijk :S ). Hij was 'n fanatieke badgast maar de kleur bleef er gewoon in zitten.

Zie je 't voor je? Hemelsblauw parkietje met rode baard en paarse bovenkant van z'n hoofdje?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses