Zeer tam grasparkietje aangeboden (omg. Scheveningen)

Gestart door verdrost, juni 19, 2011, 12:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

verdrost

Dag
Ik heb via de dierenambulance een turquoise grasparkiet (mannetje ) opgevangen nadat mijn vorige parkiet overleden was.
Al jaren heb ik parkieten maar op dit moment weet ik niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.
De parkiet wil de hele tijd op mijn hand en maakt dan allerlei geluidjes alsof ik zijn vrouwtje ben.
Ook doet hij geluiden na: een valkparkiet, een blaffend hondje etc.
Omdat ik een vogel wil die met zijn soortgenoten omgaat heb ik er een vouwtje bijgehaald maar dat interesseert hem niet.
Bij mij vliegen de vogels los, ze kunnen wel in de kooi om te eten en te slapen.
Ik vind het heel erg aandoenlijk maar ik ben een vrouw van 60 jaar ( vioolspelend ) en ik kan het parkietje niet geven wat hij nodig heeft.
Ik kon niet weten welk karakter deze vogel had toen ik hem bij de dierenambulance ging halen, ik heb daar altijd mijn vogels gehaald en nooit problemen gehad.
De vogel is geweldig en zeer lief en verdient een plek bij iemand die veel aandacht geeft.

Ik zoek een thuis voor deze vogel waar hij los mag vliegen en veel aandacht krijgt.
Ook voor het groengele vrouwtje ( ze lijkt op een Engelse parkiet ) zoek ik een goed thuis...ze is schuw maar wil wel contact maken.
telefoon Contact opnemen via privé bericht a.u.b. Gr. Lisanne

lovesbudgies

Goedemorgen,

Ik heb uw telefoonnummer uit het bericht gehaald, het is niet altijd handig deze zo op het internet te zetten. Leden kunnen contact met u zoeken in dit topic, of via een privé bericht, deze krijgt u ook via de e-mail.

Waar in Nederland woont het parkietje nu?

Groetjes,

Lisanne

verdrost

Bedankt voor je tip van de telefoon.
Ik woon in Scheveningen.
groet

Vera

Moppers

Officieel moeten dieren die bij dierenambulance Den Haag geadopteerd zijn bij afstand terug naar de dierenambulance.
Maar.... Misschien dat ik over een tijdje plek heb. Ik ben vrijwilliger bij de betreffende dierenambulance en het zal geen probleem zijn als ze naar mij toe gaan. Ik weet het echter nog niet zeker. Afgezien van dat ik mijn vogels eerst op wat ziektes wil testen ivm recente perikelen, wil ik er ook nog goed over nadenken. Ik heb namelijk eigenlijk wel genoeg popjes, maar ik zou het sneu vinden als zij dan achterblijft. Voordeel aan mijn aantal popjes is dat ik uw mannetje aan drie verschillende dames zou kunnen proberen te koppelen.
Binnen welke termijn wilt u afstand doen van de diertjes?

verdrost

Hoi

Ik had al een bericht gestuurd maar die is weg.
Bedankt voor je reactie.
Vanavond was ik net van plan de advertentie te verwijderen want ik vind het echt heel vervelend de parkiet te moeten wegdoen.
Ik dacht aan een eventuele gedragsverandering te proberen. Hij vliegt steeds op mijn hand en hoofd en gaat dan aan mijn wenkbrauw en oog plukken.
Maar verder is hij heel erg leuk en ik heb altijd vogels gehad dus ik heb wel wat kennis.
De laatste tijd een nare situatie met mijn tamme parkiet gehad, hij logeerde met zijn vrouwtje tijdens mijn vakantie op een particulier adres en ik kreeg toen een bericht dat ze overleden waren.  waren niet ziek...niks...wel al 8 jaar oud.

Weet jij of het gedrag van een parkiet te veranderen is?
Ze hebben hier een prima leven: vrij rondvliegen en een jungle-hoek met een watervalletje en planten. Ze kunnen ook naar een kleine buitenvoliere.
Ik wilde de parkieten niet terugbrengen naar de dierenambulance...ze zijn die vrijheid gewend.

Zullen we contact houden? Je mag altijd komen kijken.
vr.groet
Vera

lovesbudgies

Het plukken aan je wimpers en wenkbrauwen is heel natuurlijk gedrag, het is het kroelen wat parkiet met elkaar doen. Het betekend dat hij je lief vind.
Dit is niet echt af te leren, mijn parkiet mag ook niet aan mijn wimpers zitten aangezien ik vaak mascara opheb. Ik voorkom het door hem constant van mijn hoofd af te halen.

verdrost

Vandaag heb ik besloten de vogels te houden, ik wil er alles voor doen om met het gedrag van het mannetje om te gaan.
Tips zijn altijd welkom maar ik wil dus geen afstand meer van ze doen.
Ik heb er in ieder geval wel wat aan gehad om mijn probleem op dit forum te zetten, gewoon het delen van mijn perikelen en de reacties.
bedankt daarvoor.

Kleintjes

U bent ten alle tijden van harte welkom.
We zijn er immers om elkaar (proberen) te helpen :)

Succes met de parkietjes!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Veel succes met de (her)opvoeding!

Ik zal dit topic sluiten, houdt u ons op de hoogte van de vorderingen met het ondeugende ventje? Dit kan bijvoorbeeld in het board 'gedrag/tam maken'. Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Lisanne