neusdop van mona opeens andere kleur

Gestart door martinekl, juni 14, 2011, 12:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinekl

Ik kwam vanmorgen beneden en zag dat het neusdopje van mona aan het verkleuren is. de ene kant is nog bruin en de andere kant wordt blauw.
Hoe kan dit?
We kochten haar eind maart met een bruine dop. De dierenwinkel zei dat ze van augustus/september was.
groet martine

[verwijderd door de beheerder]

martinekl

nog een foto

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

#2
Bij een  pop is de neusdop bruin en verkleurt weer naar wit. En zo gaat dat om en om.

Met de zoekfunctie kun je een heleboel informatie vinden over neusdoppen ;)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

martinekl

ok, heeft dat met de hormonen te maken?

martinekl

met de zoekfuntie heb ik inderdaad info gekregen, bedankt.

lovesbudgies

Duidelijke foto hoor! Blijkbaar heeft Mona even wat minder hormonen. Komt vanzelf weer terug als ze broeds wordt.


martinekl

dit is normaal dus bedankt. Voor ons het eerste popje dus wil ik alles weten.
Vrijdag gaan we zimba ophalen, dan is het stel compleet. Ben benieuwt hoe ze alle drie op hem reageren.

lovesbudgies

Yep, helemaal normaal.

Wat leuk, veel succes, ik hoop dat het klikt!

martinekl

Hoi, nou zimba valt in goede aarde hier. Het is een lief zacht rustig ventje. luna en hij zijn onafscheidelijk ze volgen elkaar geven elkaar eten en kroelen. Luna is echt een banjer, ze doet dan veel te hard, trekt aan zijn poot waar de ring aan zit en kijkt niet waar ze land, komt dan bovenop zimba terecht.
Ik denk dat het zeker een paartje wordt.
Mona en ziva laten het jonge grut met rust, maar ze trekken nog niet naar elkaar toe. Ziva moppert nog wel tegen luna maar dat moet luna maar leren ziva met rust te laten.
Het stel is echt compleet zo en we genieten volop.

Mona haar neusdop is bijna helemaal licht, er zit nog een klein stukje bruin op.
Even in de gaten houden wanneer hij weer bruin wordt, dan is ze weer broeds toch? ik moet dan maatregelen nemen want voor eitjes heb ik nog te weinig ervaring.
Groetjes Martine



[verwijderd door de beheerder]

MissDorien

Wat ziet dat er gezellig uit zeg!  ;D

inge


lovesbudgies

Je hoeft geen maatregelen te nemen, zolang je geen nestkast ophangt krijg je over het algemeen geen eitjes. Mocht ze toch eitjes op de bodem van de kooi leggen kun je ze gewoon weggooien. (er zit dan nog geen kleintje in)

martinekl

ok, geen nestkast dus, maar helemaal voorkomen kan dus niet? Wat doet het weggooien van de eitjes voor het popje? Heeft ze hier geen last van?, of ben ik nu te mieperig ::)