Weekendje weg, extra voer of niet

Gestart door Vioollover, juni 14, 2011, 09:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vioollover

Hallo allemaal,

Ik ga over een paar weken een weekendje weg... Ik ga op een woensdag avond (dan wilde ik nog even voeren) donderdag ben ik weg (vrijdag middag kan gevoerd worden door iemand) zaterdag weg en zondag avond terug... Is dit mogelijk qua voeding van Loeki? Dat ik hem woensdag veel geef en vrijdag? Of zal hij zich dan dood eten zoals mijn kanarie ooit deed?

Bestaat er ook een soort doseer bakje voor dit soort gevallen, als ik langere tijd weg ben zal ik heb natuurlijk bij iemand onderbrengen maar dit zit bij mij net op het randje omdat er vrijdag nog iemand is....

Groeten en alvast bedankt!

Petr@

Dus je bent 4 dagen weg. Kun je hem niet bij iemand onderbrengen voor die dagen. Alleen is maar alleen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Persoonlijk vind ik 3 of 4 dagen veel te lang om een alleen gehouden parkiet alleen te laten.
Het beestje heeft geen contact met soortgenootjes en zal nauwelijks contact hebben met de mens. Dit moet je dus echt niet willen.
Beter is het om je vogeltje een paar dagen te laten logeren, er zijn genoeg mensen die enkele dagen voor een parkietje willen zorgen.



Vioollover

Ik vind vier dagen persoonlijk ook te lang maar omdat er op die vrijdag de hele middag iemand thuis is en hij dan alle aandacht krijgt en rond mag vliegen tot 's avonds doe ik het toch omdat ik echt geen oppas kon vinden...

GeetjeBird

hoi hoi!

Kun je ook geen oppas vinden via dit forum, ergens bij je in de buurt?

groeten
Germaine

Kleintjes

Wij gaan zelf wel eens 'n dagje weg. Dan is 't geen ramp (niet aan te raden, beter is 't elke dag vers voer vanwege snoepen) als je meer geeft.

Als je langere tijd weg gaat zorg dan voor 'n oppas. Via 't forum (zoals al verteld) kan dat maar ook door vrienden te vragen, kenissen.. Je vogeltjes hebben immers ook elke dag schoon water nodig. Als wter te lang staat kunnen zich allerlei ziekteverwekkers in vermeerderen.

Wij hebben zelf ook 'n oppas nodig tegen 't najaar (weekje vacantie gewonnen :D ), ik ga mijn vrienden vragen wie er op de kleintjes hier wilt passen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jahalon

zeker 3, 4 dagen of meer oppas regelen!! Tis niet alleen om het alleen zijn, maar mocht het zo zijn dat de parkiet zijn/haar voer op heeft of er niet meer bij kan en je bent nog 2 dagen, dan ontstaat er binnen 24 uur een probleem. Tropische vogels zijn zonder eten zo weg!!! :(