Houten Kooi Kapot Bijten

Gestart door Tobiomichi, oktober 16, 2005, 02:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tobiomichi

Hoi,

onze vogel tobio bijt zijn houten kooi helemaal kapot. heeft al een paar spijltjes helemaal door midden. heeft iemand een oplossing hiervoor? ik kan niet de hele tijd opletten en hem stoppen. hij heeft genoeg speeltjes en eten en drinken in zijn kooi. hij kan er ook gewoon vrij uit.
wil niet dat hij er straks ineens uit is gebroken als de balkon deur open staat..





p.s. vind het een beetje jammer dat je hier niet kan melden dat je een website hebt waar leuke parkieten fotos opstaan. en dat dan iemand gewoon beslist dat dit spam is.

joey

hallo :D
Een houten kooi lijkt mij ook niet de meest ideale kooi voor een parkiet.
parkietjes bijten graag op hout vooral een popje doet dat graag.
Ian van mij bijt ook in alles wat hout is.Dus ik denk dat je beter een parkieten kooi kunt kopen inplaats van afwachten wat er gebeuren gaat en kan gebeuren!!!!! :(





                                   gr sylvia Joey en Ian
ps op het internet staan heel veel leuke sites met parkieten kooien :D

Safrena

#2
Hey Tobiomichi

Parkietjes zijn echte hout bijters en het is dan inderdaad niet zo een goed idee  een houten kooi .
Je kan een parkietje dit ook heel moeilijk afleren om in het hout te bijten.
Het lijkt me dus ook het beste om een andere kooi te halen voor je parkietje zoals Sylvia al schreef ;)

vele groetjes

ps: Er kan inderdaad geen topic gemaakt worden voor een eigen website te promoten. Dat staat ook in de forum regels
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326
Als je een probleem of een klacht hebt kun je dit aan een van de beheerders melden of de persoon zelf via een pb kontakteren.
Een  link naar je site kan wel in je handtekening.

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Tja, zoals Safrena al verteld: parkieten zijn echte knagers. Het lijkt me beter om deze kooi te vervangen.
Wat betreft reclame maken voor je website:
De beheerders willen het forum namelijk zo veel mogelijk gebruiken waar het voor bedoeld is: voor vragen over grasparkieten.
Leuke foto's van je parkietje kun je zeker laten zien, je kunt op het forum een fotogallerij aanmaken!
En dat lijkt me zeker leuk: ik heb even op je website gekeken, er staan leuke foto's op, zowel van Tobio als van zijn baasjes! ;)



Chantalleke

Hallo Tobiomichi,

Toen ik op je website keek kreeg ik toch wel heel erg de kriebels  :unsure: én ik begreep eigenlijk gelijk ineens je vraag niet zo goed meer.
Ik zie op de website allemaal foto's dat jullie je parkietje mee nemen naar buiten (het park en zo) en daar ook gewoon je parkietje uit zijn kooi halen :blink: Of je moet de foto's heel goed bewerkt hebben natuurlijk  ;)

In ieder geval voor de mensen die dit ook zien: Probeer dit zelf niet te doen!!!!! Het is geweldig als je parkietje supertam is en je dit soort dingen zou kunnen proberen. (met de nadruk op het zou theoretisch gezien misschien eventueel wel eens voor sommigen mensen een optie kunnen zijn)
Stel je voor dat je vogeltje schrikt (van een hond of fietser of weet ik het wat) en hij vliegt toch op....de wind komt onder zijn vleugels....en oeps...daar gaat hij dan. Daar moet je toch niet aan denken  :( Parkietje bang en verdrietig, jij ontroostbaar....jaggie....Ik houd dan mijn vogeltjes maar gewoon in hun kooitje als ze mee de achtertuin ingaan hoor.

Verder heb ik weinig toe te voegen. Parkietjes knagen gewoon graag  :P

Groetjes,
Chantal


Parkieten-Freak

Ik denk dat Tobio los mee naar buiten kan omdat hij gekortwiekt is.


Chantalleke

Ooooow ja  :blush: Daar had ik nog niet aangedacht Anneke  :blush:

Tobiomichi

die fotos van buiten waren toen we hem net hadden. toen was hij inderdaad kortgewiekt door de dierenwinkel. van de ene kant wel zielig maar wel makkelijker om hem tam te krijgen denk ik. nu kan hij helaas niet meer mee naar buiten. als het mooi weer is mag hij in zijn kooi mee naar buiten.

tobio is tegenwoordig zelfs zo slim dat hij het deurtje van de kooi deels op kan tillen, maar nog niet ver genoeg om er dan ook tegelijkertijd doorheen te kruipen.

jammer dat hij zo aan zijn kooi knaagt, is een erge mooie kooi helemaal uit china. daar zitten alle vogels in een houten kooi....