parkiet verkleurt HELP

Gestart door Hello123, juni 10, 2011, 17:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hello123

Mijn vrouwelijke parkiet is (denk ik) aan het verkleuren. Ze was eerst groen-geel maar ineens was haar gezicht oranje en het word maar steeds meer, en nee, er is niks in de kooi dat kleur af kan geven, dat heb ik allemaal al nagekeken. Is dit normaal? Kan iemand mij helpen?

lovesbudgies

Het verenpak van een parkiet kan tot het eerste jaar van kleur veranderen. Maar oranje, een kleur die gemaakt wordt door rood en geel, kan een parkiet nooit worden, de kleur rood komt simpelweg niet in de genen voor.

Ik ben wel erg benieuwd hoe ze er dan uitziet, kun je misschien een foto plaatsen?

Kleintjes

Ik heb 'n vermoeden dat er toch iets in de kooi hangt wat afgeeft of iets wat ze eet of mee speelt buiten de kooi. Worteltjes, piksteen (rood / roze )...

Zoals Lovesbudgies ook vroeg: Heb je 'n foto van haar? Als 't kaan ook ;n foto van de kooi.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Hello123

Nee sorry geen foto, maar er is wel een roze piksteen maar die geeft toch geen kleur af? en dan word geel toch niet oranje? ???

BudgieMe

http://postimage.org/image/2b7ggktb8/

Lodine blokje dus, haha.
Roze met geel maakt ook oranje,...
Typisch gevalletje vervelen in de broedkooi als je vrouw in het blok zit,... ::)

Hello123

Citaat van: BudgieMe op juni 11, 2011, 18:11:24
http://postimage.org/image/2b7ggktb8/

Lodine blokje dus, haha.
Roze met geel maakt ook oranje,...
Typisch gevalletje vervelen in de broedkooi als je vrouw in het blok zit,... ::)
Ja zo ziet het er inderdaad uit.

Kleintjes

Ah zoiets :)

Dat kan geen kwaad, gaat vanzelf wel weer weg als ze door 't poetsen, kroelen en dergelijke schoongemaakt is door haar maatje :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses