Jong parkietje...ziek of niet?

Gestart door sillie, juni 09, 2011, 19:12:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sillie

Hoi allemaal.

Even een korte samenvatting:
Woensdag heb ik Joep gekocht, bij een kweker.
Donderdag heb ik Bobo opgehaald, een broertje van Joep.
Met Joep gaat t goed...al eet hij nog erg weinig en heb ik hem nog niet zien drinken.
Bobo is hier nu 24 uur, heeft nog niet gegeten of gedronken, dat kan omdat hij moet wennen natuurlijk.
Ik heb gisteren in een ander topic een foto geplaatst omdat ik vond dat Bobo er wat "wild" uitzag.
Volgens de kweker is Bobo in zijn jeugd-rui.
Maar hij zit de hele tijd bol op zijn stokje. Hij fluit wel, en vliegt achter Joep aan in de kooi, maar verder zit hij bol en slaapt veel.
Issie nu ziek of moet hij wennen...of is hij echt in de rui?
zijn snavel is al wel licht van kleur, die van Joep is onderaan nog bruin.
En het puntje van zijn snavel lijkt iets gescheurd.....heel iets maar hoor...ik zag het pas van heel dichtbij.
Hij gaapt wel en plukt zijn veren, dus lijkt daar geen last van te hebben......

Nou goed.....ik lees graag jullie mening


lovesbudgies

Dit laatste komt omdat ze al wat ouder is. (ik bedoel, ouder dan het groene vogeltje van 6 weken)

Bol zitten en slapen zijn tekenen van ziekte. Dit kan weleens een dagje voorkomen tijdens de rui. Je kunt haar helpen door haar onder een warmtelamp te zetten.
Indien dit langer dan een paar dagen aanhoudt, of zelfs verergerd, moet je even langs de vogelarts.

sillie

Het gaat inmiddels een stuk beter met Bobo, hij moest gewoon wennen...denk ik...
De ene veer na de andere plukt ie dr uit en hij begint er veel beter uit te zie, flink in de jeugdrui dus!
En wat ben ik blij dat ik ze gekocht heb....wat zijn ze leuk! Kan dr uren naar kijken  :)