Losvliegen en een kort staartje.

Gestart door o0erin0o, juni 07, 2011, 19:17:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

o0erin0o

Hallo,

Sinds 2 week hebben wij ons grasje Milo.
Milo komt van mijn school en is hellaas gekortwiekt.
Als je met je hand in de kooi gaat en er wat lekkers bij doet komt hij vaak met wat behulp op je vinger zitten alleen soms ook weer niet.
Nu willen wij Milo graag eens laten vliegen maar...

Kan dat nu al of kan ik beter even wachten???

En Milo heeft ook een korte staart.. die steekt ongeveer 1 cm verder dan zijn vleugeltopjes uit?
Is dit normaal of moet dit groeien?

Alvast bedankt voor de reacties!

Topictitel aangepast, zo is het duidelijker waar het topic over gaat. Gr. Lovesbudgies

Pino2006

Zal je misschien foto's kunnen maken?


Effe voor de duidelijkheid deze foto hier onder komt van deze site  http://www.parkietenfun.nl/info/Kruipersziekte/42/

[verwijderd door de beheerder]

o0erin0o

Hey!

Ik krijg op dit moment geen foto's op mijn pc.. net geprobeert een programma daarvoor te downloaden maar dat lukte niet.

Maar.. die parkiet op de foto.. zo ziet die van mij er niet uit zijn vleugels zitten mooi in de veren ( behalve 1 maar die is gekortwiekt )  en zijn staart is wel langer dan die op de foto..

Ik denk niet aan Kruipersziekte omdat hij van mijn school komt en mijn leraar heeft de vogel nog nagekeken en die was mooi gezond..

Ik zal proberen om eens een foto te plaatsen maar weet niet waneer..

o0erin0o

Hier een foto van Milo zijn staartje..
Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is..

Kleintjes

Als je parkietje gewiekt is is 't te gevaarlijk om hem los te laten vliegen, hij heeft immers maar de helft van de kracht tot zijn beschikking. De kans dat hij hard valt en iets ernstigs misgaat (hopelijk niet) is dan ook groot aanwezig.

Valt hij vaak van de stokken of zo? De staart is wel erg kort. Lijkt op die van Silly en haar staartje is kompleet stuk door 't vallen van haar (Silly is gehandicapt).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

o0erin0o

Ja dat weet ik ja daarom zette ik het er ook bij..
Weet je toevallig ook hoelang het duurt voordat alles weer aangegroeid is zodat hij veilig kan vliegen?

Hij valt af en toe eens van zijn stok maar niet heel vaak.
Toen ik hem ophaalde was zijn staart ook al zo.
Kan het ook door de rui komen ofzo?


Kleintjes

Hij zal pas alle veren terug hebben na de rui, kan ook 2 rui periodes zijn. Niet elke rui vervangt alle veren ineens.
Ik vind 't nogal vreemd dat de staart zo kort is. Zijn er staartveren langer geworden in de tijd dat je hem hebt of niet?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

o0erin0o

oke hoe kun je zien dat ze in de rui zijn?
hebben ze dan ook jeuk enzo?

Ik weet niet of zijn staart gegroeid is ik heb hem nog maar 2 week maar er lijkt wel een nieuwe staartveer door te komen..
tenminste ik zie een blauw puntje van een veer.

BudgieMe

Uhm,...deze vogel is niet gewiekt,...
Kijk goed naar de vleugel pennen.
Staart klopt niet ok. Maar dat kan meer oorzaken hebben dan kruipers...
Erg in de rui lijkt hij me nu ook niet.

Hou de groei van zijn staart goed in de gaten.

hillie

Citaat van: o0erin0o op juni 07, 2011, 22:26:47
oke hoe kun je zien dat ze in de rui zijn?
hebben ze dan ook jeuk enzo?


Als vogels in de rui zijn, dan verliezen ze hun veren allemaal of beetje voor beetje.
En krijgen ze een nieuwe verenpak terug.
En dan zullen ze heus wel jeuk hebben lijkt mijn.

lovesbudgies

Verenpak ziet er prima uit, net als haar vleugels. Ze is zeker niet gekortwiekt. Staartje van een jonge parkiet
kan weleens uitvallen. Groeit vaak in de eerste rui (met 3 maanden) weer terug.

Als Milo aan haar kooi gewend is en op je vinger komt zitten met wat lekkers dan mag je haar best eens los laten vliegen.
Zorg ervoor dat de kamer veilig is, doe de gordijnen dicht, dek vazen, aquariums enz af en zet kamerplanten op de gang.


Wouter

Citaat van: o0erin0o op juni 07, 2011, 20:24:48
zo ziet die van mij er niet uit zijn vleugels zitten mooi in de veren ( behalve 1 maar die is gekortwiekt )

Moet ik hieruit opmaken dat hij aan één kant gewiekt is? Dit is zeer gevaarlijk voor het vogeltje, omdat hij dan zijn evenwicht zal verliezen als hij probeert te vliegen.

o0erin0o

even een update..

Milo haar staartje begint gelukkig langer te worden :D
Ook  zie ik dat ze nieuwe vlaugel pennen begint te krijgen. Ik wacht nu net zolang tot
haar hele vleugel weer goed is en dan mag ze lekker eens losvliegen.

Gr Erin en Milo